Saturday 20 June 2009

Zöld dió pálinka

Ha már a diónál tartunk.. akkor kaptam egy érdekes receptet. Zöld dió pálinka készítése, úgy ahogyan az 1892-es szakácskönyvben le vagyon írva:

Dió pálinka


"Egy 3 literes bőszáju üvegbe tegyünk karikára vágott 20 gyenge zöld diót, 20 szem szegfüszeget, két darab fahéjat és fél kiló czukrot. Ezeket kevés vizzel felfőzve, öntsük az üvegbe és töltsük tele az üveget seprő, vagy törkölypálinkával. Az üvegeket időnként rázzuk fel. Pár hét alatt össze érik;  gyomor fájdalom ellen igen hathatós gyógyszer."

Ezt biztos el lehet készíteni sima alkohollal (mifelénk alcohol dublu rafinat) néven lakozott régebben az "alimentarak" polcain.  Ahol alimentara = élelmiszer bolt, a másik meg 96 fokos alkohol gabonából.

Na én ilyent nem fogok készíteni, mert nem vagyok oda meg vissza a pálinkákért, de azért nagyon érdekesnek találtam :D Meg ki tudja mikor üt meg az ihlet és pont ilyent akarok készíteni, akkor meg legyen kéznél. Há nem???

1 comment:

  1. ó csak nézd meg, hogy jártam a zöld dió lekvárral... http://www.virslee.com/zold-dio-lekvar-befuccsolt-projekt.html
    :(((

    ReplyDelete