Tuesday 16 June 2009

Cukkínis-répás sütemény

Egy fórumon megláttam egy cukkinis süteményről képeket. Azóta naponta 3x eszembe jutnak azok a pogácsák. Megkértem az illetőt küldje el, de sajna nincs ideje leírni a receptet... nah ja. Ez van, akkor kajtatok más után, talán ez is lesz olyan fincsinek kinéző, mert ki tudja milyen finom is volt az :P (igen tudom, savanyú a szőlő). Na az alábbi receptet találtam, csak ki kell okoskodjam belőle a gombát mert én olyant nem eszek! (TILTJA A VALLÁSOM például) Nem érdekel mennyire finom, nem is akarok hallani gombáról. Érdekes szedni szeretem ... és jó csomót ismerek is, még gyerekkori kirándulások alkalmával volt szerencsém megismerkedni a gombákkal. Anyukámék ették mindig, nekem soha nem jött be. Semmiféle formában.

kell hozzá:
37 dkg cukkíni,
37 dkg burgonya,
37 dkg sárgarépa,
20 dkg csiperkegomba,
20 dkg vöröshagyma,
1 tojás,
6 evőkanál olaj,
2 evőkanál vaj vagy margarin,
1.5 dl tejföl, só,
durvára őrölt bors, a díszítéshez petrezselyemzöld

Elkészítése:

A meghámozott burgonyát, a lekapargatott sárgarépát, és a cukkínit megmossuk, majd durvára lereszeljük. Összekeverjük a tojással, és sóval, borssal fűszerezzük. A vöröshagymát megtisztítjuk, és vékony cikkekre vágjuk. A megtisztított, megmosott csiperkegombát nagyság szerint félbe-vagy negyedbe vágjuk. A megforrósított zsiradékon üvegesre pároljuk a hagymát, majd hozzáadjuk a gombát és megpároljuk. Sózzuk, borsozzuk. A zöldséges masszából kisebb lepényeket formázunk. A forró olajon megsütjük, majd itatósra szedjük. A hagymás gombával körítjük, és frissen durvára őrölt borssal ízesített tejföllel tálaljuk.
Ötletünk: Ropogós lepényeket más reszelt zöldségből, például karfiolból, karalábéból is süthetünk. Az egyes zöldségeket elkészíthetjük önmagukban, vagy vegyesen, burgonyával keverve.

Forrás: http://www.hungarowellness.hu/

No comments:

Post a Comment