Tuesday 23 June 2009

A lecsó ezer arca

Teljesen más után nézelődtem amikor megpillantottam a:

TÉVÉSZAKÁCS - A lecsó ezer arca

címet, és persze benéztem mit is takar :D Hát nem tévedtem lecsóról volt szó (még jó!) meg arról, hogy mennyi féle képpen lehet készíteni. Tényleg egy nagyon változatos étel!

"Paszulyos, csípős, francia, gombás, citromos, kolbászos, krumplis, szalonnás, tarhonyás, tojásos, virslis, vinettás chilis, debrecenis, húsos, boros"- mind lecsófajták, írja a cikk és nem éri be ennyivel, mert folytatja "De ezen kívül készülhet mexikói vagy spanyol változatban, tejszínnel, pulykahússal, májjal vagy rostélyossal. Vagy akár hidegen is: borkánba töltve zakuszka, zselatinnal dúsítva kocsonyaszerű étel lesz belőle."

azt is megtudtam, hogy eme "hagyományos magyar étel"  mégsem olyan hagyományos magyar étel, de végül is lehet a lecsó hagyományos magyar étel mivel más népek másként nevezik:

"A baszk lecsó neve piperade basquaise, a franciáé ratatouille, lengyelül letzo, olaszul peperonata, oroszul lecso, németól letscho, görögül spedzofai."  A TV szakács azt is megjegyzi, hogy  "alapanyagai közül egyik sem őshonos magyar zöldség.” Heheheheheee :D Magyar kaja mi? Na sebaj, imádom a lecsót!  Teljesen mindegy miféle kiféle amíg finom.

Bár azt mondják, hogy elterjedt változat a kolbászos tojásos eddig még nem hallottam róla (igen igen tudom tudom, sok egyéb dologról sem hallottam mégis elterjedt) de ismerem a rizses kolbászos lecsót amiből anyukám már csak árva lecsót készít (rizses lecsót) én meg a rizst is kihagytam belőle, max mellé szoktam megfőzni külön.  Ja és a tojás esetleg tükörtojásként rá. De nem, itt beleteszi a rántottába... ki fogom próbálni egyszer. Biztos finom.

"Komoly viták vannak arról, hogy ki mit tesz előbb a lecsóba, persze a hagyma után: a paradicsomot vagy a paprikát." Ő a paradicsomot teszi, én a paprikát :D

Na de itt a képek és szövegek alatt van a lecsókészítés videó!

A tarajos szallonnának a készítése egésze ötletes! Remélem nem eszik le a fejem amiért illusztrációként kölcsön vettem a képet, de muszáj megmutatnom!  Aszongya, hogy a már megsült szallonnát kiveszi, a bőr felőli részt kis pirospaprikával megszórja, a tetejét meg petrezselyemzölddel! Hát nagyon guszta lett az biztos!

Kakastarély szallonnából



tarajosszalonnacikkek_32590
foto: transindex

"A finom lecsó legfontosabb titka, hogy friss, jó minőségű alapanyagokból készül"

No comments:

Post a Comment