Wednesday 17 June 2009

Peszto recept

Találtam egy Peszto szósz házilag névre keresztelt bejegyzést, ami azért REMEK mert én is akarok készíteni. Egyelőre ott tartok, hogy be kell szerezzek bazsalikomot, lehetőleg cserepest. Mert nincs.  A boltba láttam valami pindurka kis üveget roppant sokért, úgyhogy ezért örvendek, hogy megtaláltam a házilag készíthető pesto szószt.

A recept szerint kell hozzá

"két nagy csokor friss bazsalikom
egy gerezd fokhagyma (opcionális)
bio szűz oliva olaj
egy maroknyi pálma mag vagy kesu dió

kevés bors (elhagyható)

Elkészítése:

"A megmosott bazsalikom leveleket lecsipkedjük a szárról, a választott magokat apróra vágjuk, majd a bazsalikomot egy turmixgépben az oliva olajjal simára turmixoljuk, ezután hozzá adjuk az apróra vágott magokat, fokhagymát és ízlés szerint sózzuk, pici örölt bors is mehet bele és pár csepp friss citromlé.

A sajtot elhagyjuk, de ha eszünk tejtermékeket akkor kerülhet bele kevés reszelt parmezán sajt is.
Mikor minden egyben van, az egészet alaposan összeturmixoljuk.

Kitűnő pirítósra kenve, mártogatósnak, de nem utolsó sorban tésztaszósznak ajánlom!"

Hú de nagyon megcsordult minden nyálam.

Azt amit most kezdek bánni, hogy volt ilyen kézi botmixerem  és kitaláltam, hogy hoppá nekem az nem kell. Odaadtam anyukámnak. Úgy jártam vele mint a kályhámmal... megvettem mert a sütője vacak volt, jó olcsón, hisz fog a fene sütni a lerben akármit is... na tessék... most ha sütni akarok, akkor mindenféle botokkal kell kitámasszam az ajtaját, és még akkor is fél ujjnyi rés marad... A mixer is időnként kéne :D Sebaj, megpróbálom vagy visszakunyerálni vagy kölcsönkérni időnként.

Amúgy a tegnap készített zöldes fehér szószom is kísértetiesen hasonlít a pesztos olaszos tasakos kajára... igaz, fél marék bazsalikomot szórtam bele :D meg rozmaringot, meg babért NYAAAAMI.

No comments:

Post a Comment