Wednesday 24 June 2009

Sport szelet

Andi konyháján kutakodva találtam meg a Sport szelet névre keresztelt édesség receptjét. Elolvasva az ott írtakat úgy éreztem ezen finomság elkészítése nem fog nekem se komoly gondokat okozni. Nem egy fenét!  Az egész pedig olyan hülyére egyszerű... de nekem ezt is sikerült kanalas édességé varázsolnom. Elmondom azt is, hogyan.

Elmentem a boltba. Vásárolni. Joghurtot. Erre visszatértem 2 Dots-al (Túró Rudi román testvére), egy kiló cukorral, 2 joghurtot is vettem, 5 tojást egy adag kekszet és rumaromát. Na ki lehet találni, hogy Sport szeletet akartam készíteni. Arra már nem futotta az eszemből, hogy indulás előtt megnézzem mi is kell hozzá. Keksz, cukor, rum ezekre emlékeztem. Na meg kakaó. Ó van itthon tengernyi felkiáltással arra nem is gondoltam, hogy lehet nincs épp annyi.

Jó. Haza is hoztam a vásárfiát, bejöttem géphez receptet böngészni. Hmm kell hozzá:

Az eredeti Sport szelet recept szerint:

"50 dkg darált keksz, 4 evőkanál kakaópor,     25 dkg margarin, 20 dkg kristálycukor, 2 dl tej, rum vagy rumaroma"

az én alkotásomba volt téve:

46dkg keksz (ennyi volt a csomagban!) kakaó szemre ész nélkül, kb 20 dkg margarin, olyan 10 dkg cukor, kevés rumaroma és kicsi víz.

A receptben leírtak szerint ezt összekutyultam, majd egy jénai tálba nyomkodtam. Eddig minden prímán ment és mivel megkóstoltam :D elképesztően finom  ráadásul figyelembe véve mennyi időt vett igénybe ... hát egyenesen csodálatos.

olvasom tovább: "Gőz felett 2 tábla tortabevonót 2 ek. étolajjal felolvasztani..." HOPPÁ! Nincs ilyen itthon. Na sebaj elő a receptes füzetem és ott van Glazur recept ami állítólag megkeményedik. Na ja. Kivétel azt amit ennek a tetejére készítettem. Majd meglátjuk milyen lesz, egyelőre betettem a hűtőbe hülni, sok reményem nincs a megkeményedésre.

Sebaj, kanállal is fincsi lesz megenni! S akkor kitaláltam a "Kanalas Sport Szeletet" hát nem remek??? :D

Egyelőre kevés látszik belőle, majd ha kihűlt és sikerült kiszednem a tálból megmutatom.

Sport Szelet

2 comments:

  1. hmmmm,ezt én is kipróbálom!

    ReplyDelete
  2. Holnap meghívlak egy kóstolóra :D szólj mikor mész cigizni :D

    ReplyDelete