Wednesday 24 June 2009

Recept: Rakott Karfiol V2.0.0 Beta

Ugyancsak egy Beta recepttel állunk szembe (mint Rakott Karfiol V1.0.0 Beta esetén) ma kedves olvasók. Megint egy kutyulmány, kiváncsian várom, mi lesz a vége. Minden amit bele tettem ehető. Következtetés képpen ami lesz belőle is ehetőnek kéne lennie. Csakhát a gasztrónómia törvényszerűségei szerint ez közelről sem biztos, hogy így van...

Tettem bele:

  • előfőzött karfiolt

  • elősózott tököt, amit rántott tökként képzeltem el de meggondoltam magam

  • 2 paradicsom szeletekre vágva

  • kevés PrezLee prézli

  • 3 tojás

  • oregano

  • kevés feta sajt

  • joghurt

  • és a tetejére egy kevés szezám mag


Elkészítése is roppant egyszerű...

A tegnap kicsit megfőztem a karfiolt, ugyanis abból rántott karfiolt akartam készíteni, és lesóztam a szeletekre vágott tököt (kicsi tök volt, a felét a Tökös izébe használtam fel) . Ma egy fazékba (a nagyobbik jénai tálamat elfoglalta a sport szelet :D ), a kicsibe nem fért el... prézlit szórtam, egy kevés olajat is, majd próbáltam szeleteket vágni a karfiolokból, amit elhelyeztem a prézlin. Ezután egy réteg paradicsom szeletkékből, megint karfiol, a tetejét elfedtem a tök szeletekkel, majd nyakon öntöttem mindent joghurttal,  feta sajtot is tettem rá egy keveset (összevissza szórtam ahogy tudtam), majd oregano+vegeta+tojással zártam a sort. Még volt egy fél paradicsom, azt is ráraktam, és megszórtam egy kis szezám maggal.

Ezután a sütőbe raktam és most izgulok, hogy mi is lesz ebből.

2 comments:

  1. Hogy szóljak már én is hozzá:

    - az "oregano"-t annak idején, a patikusokon kívűl (pl. Herba oregani)szurokfűnek titulálták. Kár volna a szép nevéért, hogy ne használjuk.

    - a fetát, nem tudom igazán, mióta feta. Csak úgy befurakodott. Szintén annak idején, nem is olyan régen, nálunk, balkáni Erdélyben csak telemea volt. Végül, mi a különbség a telemea és a feta között?

    ReplyDelete
  2. hmmm az oreganóról úgy tudom, hogy "majdnem" szurokfű, de nem az. Pontosan nem ismerem, nálam így vonult be a "történelembe" és így is fog maradni. A telemia és a feta sajt között ég és föld különbség van. A feta az egy sós, aránylag könnyen kenhető és biztos sok E "vitamint" tartalmazó dobozos modern sajt szerűség. A telemia az meg egy jó román termék amit a boltba sajnos csak nagyon gyenge minőségben lehet venni a legtöbbször, de a piacon annál finomabbat.
    a feta és a telemia SZERINTEM csak színben hasonlít

    ReplyDelete