Thursday 18 June 2009

Lecsó

Nagyon produktív voltam ma este. Persze tudom, nem este kell főzni, de mit tegyek ha akkor csap agyon az ihlet? Meg akkor van kedvem? Meg akkor nincs más dolgom? Hát semmit. Akarom mondani akkor főzők.  Nekiálltam elkészíteni a meggylekvárt. Az is kész van, de az külön beszámoló lesz. És azt hiszem azt már csak holnap írom meg, ugyanis kezdek kissé álmos lenni. Hiába na a tegnapi töltött idő jól kikészített...

A mai lecsó kicsit másként készült el mint szokásom. Ugyanis nem szoktam tenni bele csirkehúst, ez is amolyan hagyományosan "árva" kaja mint a lucskos.  Most azonban kivettem a fagyasztóból egy csirkemellet, félig kifagyasztottam, majd meguntam és úgy ahogy volt nekiestem a nagy késsel, felapróztam. Gondoltam... ejsze mindegy annak a húsnak már, nem fog fájni neki ha félig fagyosan vágom fel... Kicsit későn jutott eszembe a kiszedése így nem akartam még várni amíg kiolvad, mert reggelig mind főzőcskéztem volna... A kockákra vágott húsit két löttyintés olajra tettem, majd addig kavargattam amíg jól megpirult. Ekkor elcsipegettem a felét... olyan volt mint az utcai gyrosban a csirkehúsi!!!

Ezután a korábban csíkokra vágott hagymát kevés olajon megüvegesítettem, ezután rögtön hozzáadtam a csíkokra vágott paprikát, kettőt hármat forgattam ezen is, majd a káposzta következett, erre szórtam egy kis sót is, végül hozzáadtam feldarabolt paradicsomot és mivel kevésnek bizonyult a leve az egésznek, hát felöntöttem egy kevés paradicsomlével is. Ezután hagytam, hogy félig kész legyen a zöldség, miután beleöntöttem a húst és hagytam párat együtt rotyogni.

Naaaaaaaagyon fincsi!

Amit szeretek benne, hogy hamar kész van, nem szoktam agyonfőzni a zöldségeket, majdhogynem félig ropogósak maradnak.

A paradicsomot NEM szoktam lehámozni, ugyanis fura mód kedvencem a lecsóból amikor a felcsavarodott paradicsom héjakat elrágcsálom. Tudom tudom, fura szokás... Anyukám legtöbb esetben forró vízbe teszi a paradicsomot pár másodpercre és lehámozza.

Következzenek a képek:

hagyma

hagyma őfelsége. Behoztam a szobába és mielőtt szadista módon feldaraboltam volna megmutattam neki milyen is egy számítógép, vagyis monitor, billentyűzet, meg mi is az internet... Nem volt elragadtatva, így őt kinyírtam. Ez van... legközelebb majd gondolkoznak hagymáék hogy kicsit ujjongjanak ha mutatok nekik valami érdekeset!

DSCF4483

íme a hagyma, feldarabolva, kinyújtóztatva a macis lapítómon!

Majd a paprikát és káposztát is feldaraboltam

DSCF4485

DSCF4487

aztán mindent összekevertem...

DSCF4494

Na ilyesmi lett a vége:

Lecsó

nem látszik mittomén milyen jól, de megpróbálok holnap készíteni jobb fotókat. Csak nehogy úgy járjak vele mint a Fehér szószos hús ami zöldes lett névre keresztelt alkotással... arról is voltak képek, de bizti nem mutatom meg senkinek, ugyanis az ember első, sőt második és harmadik ránézésre is azt gondolná, hogy mérgező.  Ezért letöröltem őket. Még a végén meggyanúsítanak valami boszorkányságokkal...

No comments:

Post a Comment