Tuesday 23 June 2009

Töklekvár ananásszal

Mert egyes háziasszonyok olyan kreativak tudnak lenni hogy az már kész csoda.

Persze még a tavalyról megmaradt a fejemben az anyukám mondása, hogy  "jaj szerezz nekem tökös recepteket" , ugyanis tavaly rengeteg tök volt a kertbe, erre most kiderül, hogy idén nincs. DE sebaj, a receptekre mindig szükség van és ki tudja mikor fog jól egy ilyen recept.

A lekvárokkal bevallom kissé tele a hócipőm, mert ugye ha nem sikerül valami hű de szuperre akkor kicsit leállok (nem is baj, néha gondolkodni is kell ugyebár) és megvárom amíg újra elkap a gépszíjj... S akkor lehet megint készíteni valami "eszetlenséget". Addig is nézelődök a mások által készített, normális és valószínűleg ehető ételekről szóló receptkülönlegességek között és találok egy két szépséget...

Mint Bojtárgazdi "Töklekvár ananásszal " névre keresztelt receptjét...

"1 kg tisztitott lereszelt spárgatök, 1 kg cukor 1 doboz (250 g ) ananász, 1 dl citromlé valódi citromból, 2 evőkanál zselatin.

Lábasba tenni a finomra lereszelt tököt , citromlét, a felapritott ananászt és addig főzni, mig üveges lett a tök-- kis lángon.( Paradicsompaszirozón szoktam átengedni) A paszirozás után vissza a lábosba cukorral, mig a cukor el nem olvad és a lekvár be nem sürüsödik. Fél dl hideg vizbe elkeverni a 2 evőkanál zselatinport, folyékonyra felmelegiteni és a lekvárhoz adni. Pár percig együtt forralni, majd üvegbe tenni. Száraz dunszt!
Ezt csináltam már cukkinivel (héja és magja nélkül), ananász helyett naranccsal, ill. együtt mindkettővel és lehet ízlés szerint fűszert is tenni bele. Nagyon finom. Csavaros kis üvegben évekig állagromlás nélkül eláll. Más lekvárokkal is lehet keverni felhasználás előtt."


forrás: gazlap.hu

Narancslekvárt akarok készíteni. Narancslekvárt akarok készíteni... Le kéne írjam 100x, mert azt tényleg nagyon akarok készíteni és lám lám mindenféle egyebet készítek csak ezt nem...

2 comments:

  1. Tökből még csak ananászkompótról hallottam.:D Ismerek olyat, aki "mázsaszámra" gyártja, de persze, otthoni használatra. Én is ettem, és nem mondhatom hogy rossz. De én ismerem az ananászt és nem tudnám összetéveszteni vele!

    ReplyDelete
  2. nem tök, de megint ilyen helyettesítős kaja a főtt paszulyból "gesztenye" pírét... Na olyant ettem és még csak fantázia se kell hozzá, hogy azt mondjam rá gesztenye. :D

    hamarosan le is karcolom hogyan kell gyártani mert rém egyszerű!

    ReplyDelete