Wednesday 17 June 2009

Meggylekvár

Tegnap elbeszélgettem egy barátnőmmel este fele, én készültem a másnapi ebédet főzni, ő említette, hogy meggylekvárt készül elrakni. Végül nagy nehezen sikerült kicsikarnom a "receptet" belőle, ami azért ment nehezen, mert ő is valami olyasmi képpen főz mint én... Szemre ész nélkül.

Lejegyeztem, mert valami lekvárt is el akarok tenni, bár nem hiszem, hogy pont megyet... hmm lehet jó lenne megyet, mert az egy icipicit savanykásabb és néha nagyon jól jön...

Kell hozzá:

  • néhány kiló meggy

  • valamennyi cukor


A néhány kilónál úgy sacc/kb kiegyeztünk, hogy 5 kilónyi meggyhez ő kb 1 kilónyi cukrot tesz, ennek következtében savanykásabbak a lekvárok. Persze figyelni kell arra is, hogy a cukor is tartosítja a lekvárokat, ha túl kevés lehet megromlik... Szóval mindenki a maga felelősségére :D

Aszongya, hogy ő a következő képpen készíti:

Kimagolja a meggyet (úgyanúgy lehet cseresznyével és akár más gyümölcsökkel is), majd lecukrozza és hagyja állni amíg egy kis levet ereszt. Ő például reggel kimagozta, lecukrozta és a hütőben állni hagyta estig.  Lassú tüzön folytonosan kavargatni amíg bevastagodik. Ajánlja még, hogy fémlap legyen a gáztűzhely fölött, az egyenletesebben főzi, nem ég olyan könnyen oda. Na ennyi volt a nagy meggylekvár készítésének a menete.

Valami ilyesmi formában készítettem tavaly ribizli lekvárt. Talán egy kicsivel több cukrot készítettem. És akkor olvastam! szóval a fene tudja mire is emlékszem én, hogy a lekvár készítésekor a kocsonyásodás a pektintartalommal függ össze. Hű most nagyon okosnak tűnik amít itt leírtam, a vicces, hogy biztos nem vagyok benne, hogy így is van :D De olyan jól hangzik :D És most nincs türelmem kiböngészni, hogy mitől is függ... De tény, hogy vannak gyümölcsök amelyekből egyszerű lekvárt készíteni és vannak amiből nehezebb.

1 comment:

  1. [...] vettem meggyet. Mert ha már ott a receptem a meggylekvárról, hát én biza ki is próbálom. A csodába ez lesz életem második lekvárja Igaz, csak 2.5 [...]

    ReplyDelete