Monday 29 June 2009

Krumpli csónak

Na én ezt a nevet adtam annak amit Füüsti pityusz-ebéd néven emleget és családjukban állítása szerint szalonnás krumpli néven szerepel (a köztudatban persze. Mert szalonnát nem igazán eszek... de a krumpli az fincsi. És eszemet nem tudom mióta nem ettem. Kell vegyek egy kis újkrumplit mert elmegy a szezonja és én csak képen látom!
És úgy találtam ki, hogy a Füüsti féle szalonnás pityóka ötletéből fogok kiindulni, vagyis megpucolom, majd félbe vágom a krumplikat, mondjuk nem szalonnát, mert az igazi füstölt szalonnát azt hiszem 5 évente egyszer ha megkóstolom akkor is sok, de mondjuk egy szelet kájzer elmegy, sőt azt szeretem is, és mivel kicsit zsíros, bezsírozza a krumplicskát is,

Jól gondoltam én a kis gödröcskét ásni a krumpliba, de közben megnéztem füüstinél és ott is van gödör, úgyhogy megint nem sikerült felfedeznem a spanyol viaszt. Na irgum burgum én ezt ki fogom próbálni. Nagyon ígéretesnek bizonyul! Főleg, hogy időnként szoktunk készíteni "lerben krumplit", ami abból áll, hogy a krumplikat megpucoljuk, megmossuk természetesen és MINDEN NÉLKÜL, csak úgy behelyezzük egy tepsibe, (se só, se olaj... SEMMI), majd megsütjük. Amikor kész általában 2 féle megevési módszer van... Az egyik a félbe vágva, kis vajjal, margarinnal megkenve sózva, a másik meg a kibelezve, a belseje kis margarinnal összekeverve és amolyan másféle pireként elfogyasztva na és a KÜLSEJE, mert az a pláne a dolgokban, megint egy kis margarinnal megkenve, megsózva... ISTENI!!! Jaj megcsordult a nyálam és nincs itthon egyetlen szem krumpli sem, zuhog az eső, a közeli bolt meg már zárva... Na a fene egye meg.

3 comments:

  1. olyan 'sima' krumplit mi is szoktunk készíteni vacsorára :) újkrumpliból (főleg nyár végén és ősszel, amikor már a kertben is van krumpleenk), de hámozatlanul (jól megdörzsölve lemosva), félbevágva, lefordítva a lerben a rácson sütve :D hozzá egy pohár hideg tej, margarin, hagymaszeletek.... nyammm

    és olyan kikaparós-felturbózott krumplit is ettem egy isztambuli cukrászdában(!). ott így készítették, hogy a héjában sült hatalmas krumplik tetejét hosszában ék alakban bevágták, kikaparták a belseje egy részét, azt összedolgozták vajjal és visszakanalazták, aztán meg vagy tizenötféle további töltelékből lehetett válogatni egy-egy kanállal: vágott nyerskáposzta, olívabogyó-karikák, savanyú vegyeszöldség, cékla, kukorica, borsó, vágott vöröskáposzta, csípős paprika... már nem is emlékszem mik voltak. aztán a tetejére meg legalább ötféle szószból lehetett válogatni.
    kb. tíz percig dolgozott a kiszolgáló egy-egy mesterművel a szemünk előtt, és kellett legalább fél óra, amíg meg lehetett enni. árban is és mennyiségben is napikaja volt, de simán megérte. top 10 must-have ha arrafele van útja valakinek!

    meséljek még valami finom krumplis kaját, bírod még nyállal? :))

    ReplyDelete
  2. még igen... de még két ilyen és megyek midnájt soppingolni mondjuk a Soraba !!! vagy eszek valamit ami van és gondolok a krumplira :(((((

    ReplyDelete
  3. Ilyen toltott krumplit lehet kapni a Iuliusba... nem tudom hogy hivjak a ceget, de ott a kajaldaban van.

    ReplyDelete