Friday 19 June 2009

Arpacas...burizs vagy mi a manó??

Vettem egy tasak ilyent. Kezdetben azt hittem, hogy árpa. A zacskóra semmi egyéb nincs írva, gondolom azoknak akik tudják nyílvánvaló mi van benne. Neten sincs sok infó, Valamit készítenek belőle, de erre felénk nem igazán használják, legalábbis a családunkban soha senki. Főztem belőle valami tejbekása szerű valamit. Rágos, kemény, persze én szeretem de valahol érzem, hogy nem az igazi amit készítettem belőle.

S akkor amire sacc per kábé rájöttem, hogy az itt "arpacas" néven árult valami az tulajdonképpen nem árpa, hanem hántolt búza vagyis burizsnak is nevezett akármi.

Na nagy kutakodásomban azt is megtudtam, hogy a búza latinul "Triticum aestivum". Nem másért de ha már kajtatunk, akkor valami érdekeset is megtudjunk.

Na itt lehet még nézelődni mindenféle gabonáróll, még receptek is vannak!

Gabonafélék


és itt is érdemes szétnézni!!!

KERTEK ÉS KONYHÁK

"Több mint 20 000 ehető növényfajt ismerünk a Földön,
ebből most kevesebb mint 20 faj teszi ki táplálékunk 90%-át."

1 comment:

  1. Én is azt hittem, hogy árpa, de nemrég rájöttem, hogy nem az. Most az a kérdés, hogy mennyire egészséges, és mennyire fér bele a fogyizás szabályaiba.

    ReplyDelete