Monday 15 June 2009

Mentás káposzta saláta

Ma voltam egy hatalmasat tekeregni, meg görkodizni. És a tekergés közben kijutottam egy mezőre, ahol volt rengeteg virág. Szedtem is egy csokorra valót.

Mezei Virág



Azért nincs is rossz dolgom nekemnek :D Végül is hányan járkálnak a mezőn virágot gyűjteni egy verőfényes hétfő délután? Nem tom, biztos kevesen, vagy más mezőkre mennek, mert nem szoktam senkivel se találkozni. Ott né néha egy bácsi, néni, de azok nem épp "kirándulnak"... ők általában dolgoznak a mezőn.

Virággyűjtési akcióm közepén egy "mentarétre" bukkantam, és azonnal szedtem is egy jó marékkal. Kezd a főzés mélyen beivódni a tudatomba, mert első gondolatom az volt, hogy vajon milyen lenne valami saláta, friss menta levelekkel, amit felapróznék... Ezen "tépelődtem" miközben visszacaplattunk kutyával a kocsiig.

És hazajöttem, azonnal neki is fogtam megtekinteni miből készíthetek mentás salátát. Gondoltam uborkából, de az nem volt itthon. És utálok hétfőn pénzt kiadni. Ha nem muszáj semmire nem adok egy vasat se! Babona :D Szóval hm hm káposzta. Maradt egy fél, már rég ott tengődik a hűtőben. Jó legyen káposzta. Zöldhagyma van, akkor az is megy bele, joghurt mert az is van, meg feta sajt, mert az is van. És nem maradhat ki a lenmag. De mivel van majonéz lájtom is, abból is tettem egy adagot. Természetesen az általános szabály szerint: szemre ész nélkül.

Kevés vegetát is adtam hozzá, majd összekavartam az egészet. Már csurgott a nyálam, mert kezdtem sejteni hogy ez a menta íz valami egészen érdekes lesz. S akkor vettem egy fél maréknyi friss menta levelet, jól felapróztam és összekevertem az egészet. Ekkor megint eszembe jutott a köménymag... és abból is szórtam egy csipetnyit.

Nahát... :D Megint egy kaja, ami finomabb lett mint számítottam. Meg se vártam, hogy előbb paszuly levest egyek, hamar hamar bezabáltam ebből a mentás káposzta salátából. Ezután persze megettem a levest is. Pont olyan lett mint amilyenre számítottam. Evés után marad egy menta íz a számba :D Nagyon vicces.

Most akarok készíteni valami menta krémes csokis akármit. Meg azon agyalok, hogy vajon miért nincs menta fagyi? Legalábbis nem láttam.

Következzenek a fotók a nap sztárjával: íme a  Mentás káposzta saláta

Mentás káposzta saláta


Mentás káposzta saláta



DSCF4414

No comments:

Post a Comment