Thursday 18 June 2009

Juhéééé meggylekvár project elindult!

Olyan szép volt a meggy, hogy egyszerűen nem bírtam ellenállni. Azonban akik ismernek kissé fura szemekkel néznek rám, mert jó  jó szép meg izé, de hogy vegyek és lekvárt készítsek??? ÉN???? Na hát igen kérem. Én. Megkívántam a lekvár készítést.

Meggy



Vettem 2 kg csodaszép meggyet.  Megmostam, majd kimagoltam. Bevallom ez egy elég unalmas művelet. És mikor elkezdtem már nem voltam olyan magabiztos és nem tartottam éppen olyan jó ötletnek sem a nagy felbuzdulásomat :( De ha már ott a meggy, akkor úgy kell nekem, lesz meggylekvár. Végül nem is volt katasztrófa kimagolni...

Kimagolt meggy

Ezután egy élvezetesebb szakasz következik... amikor is a fent látható kimagolt meggyet, szemre ész nélkül nyakon öntöttem cukorral...

Cukrozott kimagolt meggy

Nem kell megijedni... rengetegnek tűnik a cukor, de nem épp rengeteg. Azt hiszem olyan 300g cukrot öntöttem rá, valahogy azt mondtam jesszusom ez bőven elég, hiszen 3 hónapig eszek ennyi cukrot a kávémba... Nehogy már tömény cukor legyen az egész meggylekvárom. Lehet több kéne bele, de NEM LESZ több. Ez ilyen meggylekvár és pont.

Most egy nagyon kellemes "elkészítési fázis" van folyamatban :D ezt nagyon szeretem, mert például itt lehetek a gépnél, és mindjárt megyek a zebemmel tekeregni is... addig is ügyesen dolgozik helyettem a meggy, meg a cukor... most kell hagyni, hogy levet eresszen.

........

Itt meg DIREKT kihagytam helyet, hogy tudjam folytatni a meggylekvár leírását!!! Nem véletlenül vannak a pont pont pont-ok!!!

No comments:

Post a Comment