Saturday 20 June 2009

Főzők dió lekvárt!

Elhatároztam,  hogy egy életem, egy halálom de én biza kipróbálom. Lehet nem jutok ezen project végéig, mert közben megfeledkezem róla, de legalább nekikezdek.

Fel is mentem a kertbe, learattam egy kilónyi zöld diót. Persze előtte az utasítások szerint egyet félbe vágtam, ellenőriztem, hogy jó majd utána fogtam neki diót szedni. Nagyon macerás. 10 napig csak kell töltögetni fel meg le a vizet róla, aztán meg főzni 2 vagy háromszor... ej ej mekkora és milyen nehéz fába vágtam a fejszémet!

[gallery orderby="title"]

És igen, másképp csinálom mint ahogy a receptbe le van írva. Kezdtem azzal, hogy  találtam egy pár gumikesztyűt.  Felhúztam a kezemre, majd nekiálltam megszurkálni a diókat. Persze a kesztyű is kiszakadt, az  ujjaim meg ronda barnák lettek. Na nem mindegyik, de egy pár. Miután a szurkálással bevégeztem eszembe jutott, hogy miért is hagynám egybe? Hát én négybe vágom a diókat! Vagy félbe. És lőn.



Mert gondoltam én... teljesen mindegy annak a diónak, hogy egészben vagy félben van. Sőt ha feldarabolom akkor lehet hamarabb kész lesz.

Ezután vízbe áztttam és most hagyom, hogy legyen :D

Citrommal próbáltam kicsit leszedni a barnaságot az ujjamról, talán egy árnyalatnyit sikerült, de igazából  nagyon csúnya maradt a kezem :(

No comments:

Post a Comment