Monday 22 June 2009

Tojás szétválasztás

Kiváncsiak voltunk, hogy mi a különbség a házi és a bolti tojás között. Régebben igyanis voltak szemet kiverő színkülönbségek. Míg a falusi tojásnak a sárgája egy erős élénk szín addig a tápos "gyári" csirkéknek halovány sápadt sárgája.

Így adódott, hogy 3 különbőző tojás,1 üzleti és 2 bolti egy tányérkába lett feltörve.

Ezután meg anyukám bemutatta, hogyan kell szétválasztani a sárgáját a fehérjétől... "esz szin on tivi" stílusban (vagyis ahogyan a TV-ben látható volt)

Mondjuk hozzá tartozik, hogy ezt meg nem tenném a tojással... méghozzá azért mert egy időben a csoda tudja miért de rosszul lettem a nyers tojás látványától. Tükörtojástól elkezdve minden egyéb tojásforma rendben volt, csak nyers tojást ne lássak, mert rögtön minden kikívánkozott... Valamit bebeszélhettem magamnak, mert egy időben ez olyan súlyos volt, hogy a tojásokat nem tudtam feltörni anélkül,hogy egyszer kétszer el ne rohanjak öklendezve... Azóta elmúlt de nem kockáztatok semmit, maradjon csak meg a békesség a tojásokkal :D

Falusi tojás, bolti tojás

a barnák és pecsét nélküliek a falusi tojások... kicsit sem uniósak, hisz nincs rajtuk pecsét jeszusom hogy is mertük megenni mi van ha ki tudja mikor tojta az a tyúk... Mintha régebben is mindig ott lett volna az a fránya pecsét rajta.

A tojásokkal van 1 aranyszabály ... szerintem :D Tojás feltőr, ha valami gyanus, akármilyen sanda gyanu legyen, tojást kidob. Pont, téma le van zárva. Legyen a tojás akár csak kicsit homályos, pöttyös, arról, hogy szaga legyen nem is beszélek. És igen, nagy pecsétes korszakba is vettem egy 30-as rekesz tojást amiből 2-3-at feltörve úgy tűnt valami nincs rendbe velük. Visszavinni lehetett volna de ahhoz túl messze volt az áruház, nem volt már meg a kasszabon de kockáztatni az tuti, hogy nem fogok. Kivágtam az egésze a szemétre.

Falusi tojás aka bio tojás

ami érdekes volt, hogy a falusi tojások szép tiszták voltak.. míg a

mindenféle higéniai szabálynak és előírásnak megfelelő tojások elég sok oda nem illő kloákabeli anyagcsere végterméket tartalmazott... (aka tyúkszart) (aki fél az reszkessen, mert csupa csupa kosz meg bacik voltak a bolti tojások...)

A fotózáshoz persze a szebbeket választottam ki, nem mostam meg őket, nehogy lemenjen a csodaszép rózsaszín festékkel felmázolt pecsét uniós módra!

bolti tojás

A sárgájuk:

tojás sárga

na a fentebbi képen 3 tojás sárgája található ami közül 2 bolti tojásé, 1 pedig falusi tojásé. Elárulom A legalsó a falusi tojás,  a két felső meg bolti! Még narancssárgábbak mint az igazi, eredeti echte originális falusi tojás. Lehet már sárga festékkel is etetik szegény uniós csirkéket a csirkefarmokon!

S akkor a tojás szétválasztása következzen...

Megmarkol tojás ügyesen, majd ujjak között kicsurgat fehérje, fent marad sárgája:

DSCF5015


majd a "tisztán" maradt sárgáját szépen a másik edénybe teszi az ember :D


DSCF5017

2 comments:

  1. Igen, én egyből felismertem. Az igaz, hoyg narancssárgábbnak narancssárgábbak, de tedd bee őket a felvert habba és a hab színe majdnem fehér marad tőlük. A házi pedig megfesti. VAgy süssél rántottát és úgy vesd össze. Szóval, nem tudom, mivel buherálták meg a tojássárgák színét, de a látszat ellenére, ugyanolyan színtelenek. különben néhány nappal ezelőtt anyósommal pontosan ezen morfondíroztunk. Amúgy meg semmi bajom az üzleti tojással, sajnos nincs olyan szerencsém, hogy állandóan hozzájussak házihoz, tehát az üzletit is használom. És közelről sem biot. De soha semmi bajunk nem volt tőle.

    ReplyDelete
  2. Jaj, amúgy meg nekem ettől a szétválasztási módtól támadna öklendezhetnékem. Bele is halnék, ha így kellene csurgassam az ujjaim között!:D Én inkább jól megmosom őket és a két félhéj segítségével töltögetem ide-oda.

    ReplyDelete