Wednesday 17 June 2009

Fehér szószos hús ami zöldes lett

Van egy "recept" ami talán az első "kitalált" receptem volt. Vagyis az egész úgy kezdődött, hogy valami ősrégen talán kollégám születésnapján étterembe voltam hivatalos. Ott a kolléganőm valami fehér szószos olasz ételt rendelt amit megkóstoltam. Aztán sok időre rá, valami félkész spagettis olaszos akármit vettem, persze tasakosat, amihez csak vizet kellett adni, 10 perc és kész. Ennek az íze felelevenítette a régen érzett ízt és kitaláltam, hogy mi lenne ha... Hát érdekes és finom lett.

A "fehér olasz kaja", mert ezen a néven vonult be a történelembe :D igazából nagyon egyszerű és nagyszerű valami volt, biztos vagyok benne, hogy van "tudományos" neve ennek a szósznak is, de végül is jó volt felfedezni a spanyol viaszt.

Az eredeti úgy készül, hogy vettem kevés hagymát, apróra vágtam, megüvegesítettem, erre vékony csikokra vágott sonkát tettem, kicsit megpiritottam, majd az egészet felöntöttem egy leveskockából készült levessel, amíg nekifogott főni, kavartam egy tej+liszt akármit, majd beleöntöttem egy kisebb tejfölt a fővő ételbe, ezután gyorsan a liszt+tej keveréket és kavargattam pár percig.

Na de most nem sonkából akartam elkészíteni hanem csirkehúsból. Neki is fogtam a "hagyományos" módszer szerint, azonban nem rendes hagymát hanem zöldhagymát használtam, majd a sonka helyett felaprózott csirkemellett használtam. Már javában pirulgatott a hús, amikor felócsudtam, hogy ejsze se tejfől se joghurt nincs a háznál, és ugyan biza este 10-kor a franc se fog elindulni bevásárló útra, akkor se ha van a közelben nonstop. A dolog akkor egyszerű, tejföl kimarad.

Végül tej+liszt+kemlnyítőt használtam a besűrítésére, és hogy ha már úgyis más, akkor szórtam bele egy csipetnyi cukrot, oreganot, rozmaringot, bazsalikomot és ki nem maradhatott a babérlevél sem. Ja mivel még volt itthon egy kis mentát is raktam bele, de ezt most nem apróztam fel, hanem csak úgy egészbe beletettem. Végül is ez nem érződik az ételen.

Egészen jó lett, a fura, hogy kisértetiesen hasonlít a zacsis gyorskaja izéhez, csak persze ez finomabb. Jut is eszembe be kell szerezzek egy kis üveg pesztót :D

A végeredmény meg egy világos zöld szószos hús, ami tele van sötétzöld apró hagymákkal. :D A fene se tudja miért imádok zöldhagymát tenni a főt ételekbe.

No comments:

Post a Comment