Sunday 21 June 2009

Rózsaszirom lekvár avagy rózsa íz

elkészült.

Anyukám szerint "irtó finom"... az egyetlen gond, hogy rögtön hozzá tette "légyirtó"

Én még nem nyilatkozom. Valamit elszúrtam az tuti, de végül is könnyű dolgom van, ráfogom a rózsára, lehet ez nem a legmegfelelőbb rózsa volt, sőőőt biztos. Legyen csak a rózsa a hibás, nehogy már én... Könnyen megeshet, hogy így még forrón kissé fura az íze, egy ideig ha állni hagyom, kihűl biztos jó lesz valamire. Ha nem más akkor valami nagyon különleges érdekes szószt készíteni sült hús mellé, amikor is csak éppen hogy kell érezni az ízét, aromáját. Különlegesnek különleges és fölöttébb szokatlan. Az állaga is olyan fura, meg a "tapintása" a szirmoknak.

És persze kicsit másképp csináltam mint a Rózsaszirom lekvár receptben leírva volt...

Learattam olyan 400 grammnyi rózsát. Úgy nekiestem a bokroknak, hogy a szomszédok is csak nézték. Ezután lemértem 300 gramm cukrot. Megmostam a rózsaszirmokat és citrom híján citromsóból és bolti "natúr" citromléből öntöttem másfél decit az edénybe, a cukort is bele, felolvasztottam az egészet és végül beletettem a rózsa szirmokat.

Persze nem 4-5 percig főztem, mert semmilyen se lett 4-5 perc főzés után, hanem jó sokat főztem. Nem akart összeállni, úszkáltak a megfonnyadt rózsaszirmok a lében. Ekkor előszedtem botmixer őfelségét és azzal összetörtem az egészet :D Még egy ideig főztem, ekkor már óvatosan nehogy odaégjen, egyre sűrűbb lett, majd egyszer csak úgy éreztem, hogy  kéccccc s akkor kioltottam a tűzet, előzőleg forró vízbe állított borkánokba raktam, rácsavartam a kupakot a tetejükre és ezennel a rózsaszirom lekvár projekt befejezve.

Nagyon kíváncsi vagyok hidegen milyen íze van, és mondjuk édes szószként sült mellé ebből készítve valami azért nagyon érdekes lehet! Na majd meglátjuk kérem szépen...

Ja és most már elhatároztam, hogy fogok venni valami bolti rózsaszirom lekvárt is, hogy úgy sacc per kábé tudjam mennyire sikerült elrontanom ezt is...

Következzenek a rózsaszirom lekvár készítéséről a képek

rózsaszirmok

DSCF4811

DSCF4992

a szinek kissé csalókásak.. az igazi szín ehhez a "borkános" változathoz sokkal jobban hasonlít...

egy borkán rózsaszirom lekvár

és egy őszinte vélemény...az "elragadtatás" ugye látszik anyukám elhúzott száján? Tyűűűűű irtó finom! :))

DSCF5000

na van ilyen is :D

No comments:

Post a Comment