Sunday 5 July 2009

Zsíros kenyér :D

Egy igazán klasszikus étel receptje következik most. A nagyon híres, nagyon finom, de nem mindenki érti meg (vagyis zseni) receptje, a Zsíros kenyér készítésének az egyik módja! Mindenki örök hálával fog tartozni nekem :D amiért eme  nagy titkot megosztom a világgal. Vagyis hogyan készítsünk finom izletes zsíros kenyeret???

Először is... elő kell venni a zsírt a hütőből. Aztán egy kést kell szerezni, majd kenyeret vágni, de ha már szeletelt a kenyér (modern világunkban ez mindennapos dolog kérem szépen) akkor az is jó.  Ezután következik a dúdólás...

Horrorisztikus hangulatot kell teremteni egy csöppet...

"Ember késsel a kezében...
Eeeeember kéééééssseeeel a kezében...
vajat ken a kenyérre"

alapversike módosított változatát elmondogatni méghozzá a következő képpen:

"Ember késsel a kezében...
Eeeeember kéééééssseeeel a kezében...
zsíííírt ken a kenyérre"

A versike mondogatása közepette nem elfelejteni jobbra balra gyanusan forgó szemekkel nézni. Mondom, horrorfilm hangulatot kell teremteni. Nem tudom miért és persze nem kötelező, de azért úgy kell.

Miután a zsír szépen egyenletesen eloszlatva el van símitva a kenyéreen, következik a ceremoniális sózás, majd a színek kedvéért egy kis piros paprikával érdemes megszórni. Opciónális. Hagyma föltétlenül adagolandó a zsíros kenyér mellé.

A hagyma több formában is feltálalható.  Felvágva, ketté hasítva, zölden stb. Most a lustaság kedvéért a zöldhagyma épp csam megpucolva volt... "nátürell" módon.

A zsíros kenyeret jelentem NEM én ettem meg. Bár szeretem, meg nagyon gusztának nézett ki, én reggelire tejbegrízt készítettem. Az is következik hamarosan!

Zsiros kenyer

DSCF5226

DSCF5230

4 comments:

  1. köszi, régóta keresek már egy jó zsíroskenyér receptet! ;)

    ReplyDelete
  2. örvendek, hogy a te hálád is már így üldöz :D

    ReplyDelete
  3. Már engem is többször megkisértett a gondolat, hogy a zsíros kenyeret feltegyem a blogomra, de nem mertem ilyen bonyolult dologba belevágni... :)

    ReplyDelete
  4. Szia Virslee! :) Nagyon jókat derülök az írásaidon itt is, meg a többi blogodon is. Most azért jöttem, hogy nézz be hozzám, van ott neked is egy kis meglepetés. :) Remélem elfogadod, mert megérdemled.
    Írj még sokat és gratula a zsírosdöcihez! Fantasztikus.
    Meg itt megsúghatom, hogy félévente egyszer veszek egy kiló bőrös libahájat és kisütöm. Nem sok zsír lesz belőle, de nekünk kettőnknek elég sokáig tart. Inkább főzéshez használom, de most még a végén elcsábulok egy zsírosdöcire rengeteg vékonyra vágott lilahagymával :) Persze nem most éjjel, hanem majd ... De az ötlet remek, és kipróbálom a késes nótát is, attól csak finomabb lehet! :))))))

    ReplyDelete