Tuesday 21 July 2009

Termékek, amelyeket kipróbálnék

ÉS KI IS FOGOK!!!

Na most bajok lesznek... méghozzá nagy bajok. Már eldöntöttem, hogy egy új polcot kell beszerezzek, ahol a kis konyhámban mindenféle érdekességeket tárolhatok.

Az igazság az, hogy a "hagyományos" ételek mellett csak most kezdek felfedezni olyasmiket amelyekről még fogalmam se volt. Mint például a csicseriborsó. Meg köles, meg ez az "arpacas" névre becézett burizs... és hajaj, ma benéztem egy két bió boltba (onlájn persze), ahol természetesen rengeteg olyan bogyót, ehető akármiket találtam amiről eddig nem hallottam.  Persze tudom, hogy nem minden finom :D de ki tudja micsoda dolgokról maradok le ha nem próbálom ki őket.

Készítek egy listát azokkal a dolgokkal amelyeket ki akarok próbálni.

Nem másért de így kevésbé felejtem el...

  1. Rizs szirup

  2. Gyümölcscukor

  3. Agávé szirup

  4. Tengeri algák - Wakame, Arame, Hijiki, Kombu- ne kérdezzen meg senki, hogy miért de olyan hikimiki neve van, ami tetszik

  5. Aszalt meggy

  6. Zsanna-manna szelet (csak mert olyan mókás neve van!)

  7. Szárított sárgadinnye

  8. Juharszirup - mert még nem kóstoltam

  9. Rózsaszirom dzsem- de ilyent fogok készíteni

  10. Szőlőmagolaj

  11. Lenmagolaj- állítólag Omega 3-at tartalmaz, és egészséges

  12. Sárgabarack mag olaj

  13. Pórsáfránymagolaj

  14. Kukoricacsíra étolaj

  15. Kukoricaolaj

  16. Amaránt mag és liszt

  17. Teák....ezt jóformán felesleges végignéznem, a fél boltot hazahoznám...

  18. Élelmiszerek - Fűszerek, ételízesítők... megint nem is mélyedek bele... jöhet szinte bármi :D

  19. Gabonafélék, lisztek ... na itt úgy döntöttem megállok, már több mint a fél boltot hazahoznám, a végén azt se tudom hova tenném őket!  Rizs,rozs,árpa,köles,füles mindenféle magvacska meg lisztecske meg gabona pelyhecske lesz kipróbálva :D


Hát... azért készítettem ezen hosszú listát mert azt hittem lesz vagy 10 termék amit kipróbálnák, és juj de jó akkor kéznél lesz a lista. Hát "csalódnom" kellett, méghozzá kellemesen, felfedezésre vár egy nagy halom érdekesség.

Szerencsére imádok kipróbálni dolgokat. Na nem mindent, ne legyen "taknyos" az a valami, mint például a csiga meg a kagyló, ne legyen cicamica meg kutyulimutyuli sem, azt hiszem a lovacskát se próbálnám ki, még van egy pár dolog amitől azért inkább tartózkodok, mint például rovarok és társai, de többet nem mondom, hogy én soha ilyent vagy olyant mert okoztam már magamnak is meglepetéseket...

Na meg ha Bobby Chinnel akarok kezdeni valamit... rá kell fanyalodnom mindenféle tengeri herkentyűre is, mert csak olyanokat fog főzni nekem ... bleeeeaaaaah... asszem másfele kezdek kacsintgatni! ;)

2 comments:

  1. Lenmagolajat mindenképpen próbáld ki. Nem túl drága, semmi extra mellékíz. Amaránt mag ugyanez. Remek töltőanyag, szinte ízetlen, jól variálható. Juharszirupot én mostanában fagylaltban használom.

    ReplyDelete
  2. Te kis látens vegetáriánus!:)) Mielőtt azért kipróbálsz dolgokat, nézz körül a vega blogokban, nehogy csalódás érjen! Vannak például olyan gabonafélék amiket nem elég egyszer megmosni, vagy a főzési eljárásuk némiképpen eltér a rizsétől stb. Meg hát rá is kell hangolódni erre az ízvilágra. Én sokáig utáltam a kölest és a hajdina sem ízlett elsőre, mert rosszul mostam meg. Az első találkozás meghatározó lehet. Szóval hajrá, remélem rátalálsz egy-két kedvencre ezen a kiránduláson!

    ReplyDelete