Wednesday 8 July 2009

Gulyás lecsó?

Gulyás lecsó? Mi a manó?

Na...

Így nézett ki majdnem félkész állapotban...

DSCF5424



azért "nagyon" rossz nem lehet mert már így is guszta, de mindig meglepődök mikor valami finomabbra sikeredik mint eleve elképzeltem. És ez megint egy olyan kaja, hogy 2x mertem, és mind a kétszer megdicsértem saját magam... "tudok ám én  főzni mi a fene!!!"

S akkor soroljam...

Tettem bele:

  • hagyma (ez nyilvánvaló, ez csak a pudingból kéne hiányozzon :D)

  • csirkehús, csirkemell felkockázva jobban mondva

  • egy fél, enyhén fonnyadt káposzta amit megleltem a hütőbe

  • 2 érett paradicsom

  • zöldpetrezselyem

  • kockákra vágott krumplee krumpli

  • icike picike őrölt köménymag

  • só, vegeta


És akkor ez úgy készült, hogy kiszedtem egy csonttá fagyott mellhúst a hűtőből.. Jó. Megpróbáltam forró vízben kiolvasztani de nem sok "időbeli" sikerrel kecsegtetett... Oké, akkor bevágtam a mikróba. Megkerestem a "defrost" nevű kifagyasztó funkciót oszt hagytam hogy menjen... Semmi változás. Oké, akkor merészre vesszük a figurát,betettem másfél percre a rendes mikró hullámok alá. Felpuhult annyira, hogy vágni tudtam. Ez nekem bőven elég.

Másoknak nem ajánlom, mert arra már rájöttem, hogy gasztróvizuálisan nem a legszebb a hús ha fagyosan oda van téve sülni. Olyan pöszlés lesz. Apró kicsi cafatkák szakadnak le róla. Szóval nem ajánlott...:D de nekem szabad

S ajjor felvagdostam a hagymát, olajra tettem piritani kezdtem. Közben megkaptam a káposztát, a fonnyadtságán kívül egyéb baja nem volt, eltávolítottam vagy 2 levelet és minden okés. Felvágtam közepesen apró darabbokra. Ez is ment a "levesbe"... majd a felaprózott húst is belelöktem. Időnként kavargattam, ne kapjon oda. Mikor a húsik fehérek lettek felöntöttem az egészet vízzel. Vegeta, só is került a "kotyvalékba" és néztem, hogy na vajon mivel lehetne még kombinálni. Ekkor jutott eszembe, hogy ááá paradicsom :D na azt is felvágtam és beletettem, majd a maradék 3 krumplit is felkockáztam de azt csak kicsivel később tettem bele. Mikor a hús félig meg volt főve.

A végén egy kis liszt+tejjel vastagítottam be a levét.

Mennyei :D

Gulyás lecsó? vagy krumplis lecsó?  Asszem a krumplis lecsó név jobban illik rá. Bár nem kimondottan lecsó íze van. Hanem olyan nem tudom... de nagyon fincsi :D

No comments:

Post a Comment