Wednesday 22 July 2009

Kardamom mag

Voltam ma a cityben. És véletlen találtam egy boltot, amit ott még nem láttam, oszt benéztem. És vettem egy tasak Kardamom magot. Aszongya a céduláján, hogy Elettaria Cardamomum. Aszongya, hogy édességek gyümölcs krémek, saláták , sütemények, kompótok valamit rizs vagy tejbegríz ízesítésére használható.  Még pontosan nem tudom mibe fogok tenni, lehet készítek tejbegrízt oszt abba kipróbálom :D

Igazából valami receptben láttam és megölt volna a kiváncsiság ha nem veszem meg és kóstolom meg.

Még vettem lenmag olajat, gyömbérport és egy "faina de mei" névre keresztelt port, amiről halvány gőzőm se volt, hogy mi akar lenni. Kutató munkám a Google segítette, ugyanis elindítottam románul a guglit, mondom neki "mei" erre kiadja hogy "Panicum miliaceum" a Mei neve latinul. Bingó! Ezután elindítottam a google.hu-t s mondom neki na most légy okos google, mondj valamit a "Panicum miliaceum" -ra ... és kérem mondott:D aszonta, hogy köles. Tehát köleslisztet vettem. Most felfedezésre vár, hogy mire is lehet használni. Egyelőre azt olvastam, hogy puliszka szerűséget lehet főzni belőle, vagy olyan arabkenyér típusú lapos palacsinta szerűségeket.

Egy hosszabb leírást is találtam a kölesről itt.

No comments:

Post a Comment