Monday 20 July 2009

Bolonyéz szósz

Bolonyéz vagy ahhoz hasonló. Pontosan nem is tudom, mert igazi Spagetti Bolonese-t soha nem ettem. Nem bízok már az éttermekben, meg a receptekben sem :D Ha elmennék Olaszországba, Bolognába és ott ennék spagettit, autentikusat akkor tudnám hogy és mint. De addig csak "ahhoz hasonló" amit eszek, készítek. Eszembe jutnak a kínai meg az egyéb egzotikus ételek, amelyek még csak nem is hasonlítanak ahhoz ami "eredetileg" kínai.  Összekotyvasztanak nekünk valami olyant ami egzotikus de azért mégis megfelel a mi ízlésünknek oszt eladják, hogy kínai étel...eh... na mindegy.

Ez a bolonyéz szósz enyhén "saját találmány" (na persze) ugyanis valahol valamikor a fene tudja miből lett inspirálódva, oszt azóta csak olyan összedobni az alkotó részeket kavargatni, feltölteni vízzel, hagyni míg megfő és kedv szerint egy két három variációja is van. Akárhogy készül mindig finom.

Most az egyszerű, "semmi extra" változat készült el. Nem másért de falun nem volt se maszlina, se kapri bogyó  ami mondjuk kicsit érdekesebbé teszi. Na és a csípős ízt sem értékeli mindenki, így azzal is óvatos voltam.

Kell hozzá:

  • hagyma (jó sok)

  • sovány darált disznó hús (vagy borjú hús)

  • bazsalikom

  • paradicsom lé

  • kechup (pikáns)

  • víz

  • vegeta, só, bors


Elkésítése:

Kevés olajon megüvegesítem a hagymát, folytonosan kavargatva, ne kapjon oda, majd beleteszem a darált húst is. Ezt "sütőgetem" amíg a hús fehér lesz, majd felöntöm paradicsom lével. Megint házi készításűt használtam, most olyan kilónyi húshoz tettem egy 7 dl-es üveg paradicsom lét. Majd egy fél flakon (400g-os) kechupot is bele öntöttem. Hogy ne kapjon oda azonnal felöntöttem jól vízzel, kevés vegetát tettem hozzá, meg azt hiszem egy leveskockával is megdobtam, majd elmentem szórakozni az ATV-vel :D

Olyan fazakat használtam amiben nem ég oda semmi (vastag vas akármi), így időnként bementem a konyhába és kavargattam rajta egyet kettőt. Akkor van kész amikor a hús puha. Na addig mind lehet szórakozni  például a Tojás levessel is (mondjuk ha épp nincs kéznél ATV :D :D).

Ha van akkor általában még az elején beleszórom a kapri bogyót és a kimagolt, felaprózott maszlinát is. Ha nincs, akkor természetesen nem teszem bele ... Ha a hús puha és a leve mondjuk hígabbra sikeredett és meguntam tovább főzni, akkor időnként egy liszt+víz keverékkel be is sűrítem. Az igazság az, hogy én nagyon szeretem ha a spagetti tocsog a szószban :D így általában hosszabb lére eresztem az ilyen szószos ételeket.

Spagettivel szoktuk enni, vagy bármiféle száraz tésztával ha spagetti épp nincs.

P.S. Barátfüle mégsem készült... azzal anyukám azt mondta szórakozzak otthon :D :D :D

S akkor következzenek a képek:

Hagyma dinsztelés:
DSCF5930

majd belekerül a darált hús is:
DSCF5936

a híres neves házi paradicsom lé és a bolti kechup is...
DSCF5937

szép szál fris bazsalikom (felaprózva)
DSCF5947

közben fő a spagetti is
DSCF5998

és a vége...

DSCF6040
egy kis tejföllel nagyon fincsi!

No comments:

Post a Comment