Saturday 13 June 2009

Yum Yum Csirke

Ha van ilyen, akkor kijelentem, hogy ennek semmi köze ahhoz a Yum Yum Csirkéhez. Ez más. Tegnap készítettem miután kiderült jó adag rizsfelesleggel rendelkezem és akkor legyen valami kínai. Na bevallom, ebben kínait nem főztem bele, azon egyszerű tény miatt, hogy nem volt egyetlen felaprításra váró kínaim itthon. Van benne csirkemell és rengeteg sok más. Ennek a készítését úgy kell elképzelni, hogy ami a kezem ügyébe került és megtetszett azt tettem bele. Vállalva hogy nagyon nem lesz jó. Az se lett volna az első alkalom... Csak kis ízelítőként van benne tejpor, köménymag,curry, mustár, kakaó (ez a :D MIÉRT IS NE????), fokhagyma... de azonnal jön a többi, méghozzá pontos sorrendben, ahogy kerültek bele a dolgok, ugyanis papír ceruzával készítettem...

Reméltem, hogy valami ehető és finomat tudok produkálni, ebben az esetben meg azért jó tudni, mit is tettem bele. Na ha nem jön össze akkor is jó tudni, mit ne keverjünk mivel.

És akkor kijelentem van még egy receptem, amit semmi perc alatt össze lehet dobni, ráadásul egzotikus íze is van. És bár nem terveztem ilyenre, de kísértetiesen hasonlít ahhoz a csirkés mittoménmilyen "kínai" fast food kajához amit nagy ritkán szoktam eszegetni. Persze arról is tudjuk, hogy csak hülyítenek minket átlagembereket, jóformán semmi kínai nincs abban se. De azt is nagyon szeretem, bár ritkán eszek.

Az "alkatrészek" között van olyan amit legközelebb kihagyok, és van olyan is ami csak azért van benne, hogy lehessen szörnyülködni... ilyen például a kakaó.

Az egyik amit kihagyok az a rozsliszt, ugyanis nem úgy működött ahogy elképzeltem, de helyette csiklandóssá tette a kaját. Vagyis a szósz nem volt olyan finom selymes. Legközelebb nem fogok tenni bele.

A neve meg onnan jön, hogy ugye szokás mondani angolosan, hogy Yummi...vagyis finom. na ez is finom, de így kínaibb: Yum Yum Csirke. És illik az ételeknek nevet is adni. Jobban érzik magukat ők is.

Kell hozzá:

  • hagyma - egy jó köteg zöldhagymát használtam e célból

  • oliva olaj - 2 löttyintés

  • csirkemell

  • só vagy vegeta (vagy is is)

  • 2 kiskanál rozsliszt (ezt kihagyom legközelebb)

  • 3 kiskanál tejpor

  • 2 kiskanál mustár

  • piros paprika

  • fél liter víz

  • 1 csipetnyi őrölt köménymag

  • fehér bors de lehet fekete is nem haragszik meg (szerintem)

  • 2 cikk fokhagyma

  • oregano (szemre ész nélkül)

  • cellerlevél (szárított, mert ma vettem)

  • 1 kiskanál curry

  • 1/2 kiskanál kakaó (ez csak úgy - igazából felesleges)

  • étkezési keményítő, a sűrítéshez

  • icipici "wok fűszer" na ez is azért mert volt


Elkészítése:

Természetesen "hagyományos módszereim" szerint kétszer annyi adag rizst készít az ember, aminek a felével kell kezdeni valamit. E rizs mellé készítendő a Yum Yum Csirke.

Veszi az ember a hagymát, aprózza, két löttyintés olajon  megüvegesíti, ezután beleteszi az apróra vágott húst és azt is kevergeti amíg fehérek lesznek a husik. Ezután szoktam sózni, most fele fele arányban lapos mokkáskanál só, lapos mokkáskanál vegeta került bele, ezután rászórtam a rozslisztet, rögtön utána a tejport is, közben kavargattam. Szétnéztem és elkaptam a piros paprikát, abból is tettem, hírtelen úgy tűnt, hogy kezd forrósodni a helyzet ezért gyorsan fél liternyi vízzel felöntöttem, tovább kavargattam, következett egy kevés fehér bors, mert hirtelen nem találtam a feketét, közben megpucoltam a fokhagyma cikkeket, de ezt még nem tettem bele.

Csakhogy megláttam az oreganót, így abból jó adagot szórtam, gondoltam kipróbálom a cellerlevelet is amit ma vettem a boltba, szárítva persze és hogy legyen mégis érdekesebb egy kiskanál curryvel is megszórtam. Hirtelen hű de hát tegyünk bele mustárt felkiáltással nem is gondolkoztam, már benne is volt 2 kiskanál mustár, és ekkor a kisördög megszólalt: csokit csokit tegyél bele...Csak epres csokim volt az meg valahol nem talált ehhez, így kis kakaót szórtam a "mixbe", majd kavargattam az egészet. Valahol itt tettem bele a fokhagymát, persze összezúzva és az icipici "wok fűszert" is valahol e percek környékén szórtam a kajába, egy csipetnyit csak.

A rozsliszttől elvártam volna, hogy besűrítse az ételt, nem tette, így étkezési keményítőt tettem (ha már van itthon :D, ha nem lett volna akkor lisztel oldom meg)  2 púpos kanálnyít amíg tetszett az állaga. Hagytam vagy kettőt rotyogni és máris kész volt a Yum Yum Csirke.

Az igazat megvallva kissé tartottam a kóstolás pillanatától, mert már volt részem "meglepetésekben" amikor is annyira elfűszereztem a dolgokat nagy megindultságomban, hogy 2 kiskanálnyi kóstoló után émelygett mindenem és inkább kidobtam, mert képtelen voltam megenni... de vettem a bátorságot és megkóstoltam.

:D

FINCSI.  Olyan fincsi, hogy Bobby Chinn is megnyalogatta volna mind a 10 ujját! Yum Yum csirke felvéve a menűbe, de legközelebb kissé ésszerűsítem a hozzávalókat, rozsliszt kivágva, kakaó se lesz benne a többi maradhat.

Yum Yum Csirke rizzsel

a fotók nem sikerültek a legjobban, nem készültem "sztárfotózni"  ugyanis ha rémesen rossz lett volna, ezt a kaját nem árulom el. Úgy letagadtam volna hogy csak na!

DSCF4319

1 comment:

  1. Hmm...fincsinek néz ki :D Lehet, hogy kipróbálom. Mennyi idő alatt készült el? Ugyanis én nagyon komálom a kínai kaját,de sosem úgy sikerül, mint amit az étteremben kapni. (max a sült banán,de azt mindenki tud :D)

    ReplyDelete