Friday 12 February 2010

Saorma

Sokszor gondolkodtam el azon, hogy mi a különbség,  a "saorma" és a "kebab" között. Idézőjelben azért, mert kizárólag az ennek keresztelt, nálík Kolozsváron forgalomban levő "saorma" és "kebab" változatokra gondolok...Mert ettem ilyent is meg olyant is, volt köztük fincsi fászt fud kaja is és rossz fast food is... és naiv szemkélőként meg kell állapítanom, hogy jelenleg itt sacc per kb egy és ugyanaz a saorma és a kebab. Na mindez 2.5 fekete sör után.

Történt ugyanis, hogy mindenféle keresztbe húzott tervek ellenére mégiscsak lett valami a péntek estéből-Barátosném hívott fel, hogy na akkor az egyezség szerint, a vonaton vagyok, ugye találkozunk egy sörre... Jah a "randi" sacc per kb éjjel fél kettő fele történik :D Vicces mókás kis összejövetelek ezek, mert valami hajnali 5 óra tájt érnek véget... majd haza és alvás.

De a saormáról és kebabról akartam beszélni. Mivel ő az állomásról jött, megkért, ha útközben találok valamit még nyitva, vegyek neki valami rántotthúsos szendvicset.  Na az utamba esők be voltak zárva, de tudtam a Sora nyitva van. Így kis kerülővel arra mentem... És jelen esetben vettem egy saormát magamnak, neki meg ugye valami rántott húsos szendvicset. Mondanom se kell, lehet a nyugodt óra miatt, de az ott dolgozó hölgyek kedvesek voltak és mindenfélével megtöltötték a saormát is és a szendvicset is. Hát meg kell mondanom, nagyon finom lett. Volt ott uborkás szósz, meg hagyma, meg cékla, meg kukorica, meg kechup de az ízkavalkád ami kerekedett belőle az fergeteges volt... Ja hozzá tenném, hogy valami 10-12 hónapja nem ettem semmiféle gyorséttermi kaját... de ez akárhogy nézem finom volt.

Talán.. talán egy picit sósnak mondanám, ahhoz képest, hogy mire emlékszem a gyorséttermi kajákból... Lényeg, hogy sör bevonzó akárminek egyszerűen tökéletes volt...

Sakkor most igazán illene utána néznem, hogy mi is igazán a különbség a saorma és a kebab között....vagy egyik kutya másik eb???

2 comments:

  1. Jaj, ne is mondd! Fászt fúd-kaja ide vagy oda, Kolozsváron MINDIG veszek valamilyen haburgert-kebabot-szendvicset. A Sora-i ilyesmikhez pedig annál is szebb emlékek fűznek: ott volt K-váron először ilyen mindennel megtöltős szendvics, imádtam.
    Érdekes módott itt a városban soha nem veszek iylesmit, max. egy lángost, ha már éhenhalok. Hamburger és társai legfennebb itthon készülnek.

    ReplyDelete
  2. Engem is kívácnsivá tettél az ügyben. Nos, én azt találtam róluk, hoyg a kebab, az a mifelénk is szokásos miccsféle, de általában pálcikán sütik. A sis kebab, az más húsdarabokból készül, olyan mint nálunk a rablóhús. És van a döner kebab, ami = a saormával. Kebab törökül, saorma pedig arabul és ez jelenti azokat a függőleges nyársról levágott húscafatokat.
    Mondjuk, az itteni vendéglátók "nagy tudására" való tekintettel egyáltalán nem csodálkozom a fogalmak keverésén.
    Üdv

    ReplyDelete