Friday 12 February 2010

Pizza

:D

Ottis blogján leltem rá a Jamie Olivér pizza tészta receptre. És hadd ne mondjam, úgy megjártam, hogy az rémes. Minden előkészítve, csak épp nézni akarom mi is kell a pizza tésztába Jamie Olivér szerint, amikor kiderül, hogy Jamie Oliver oldala biza nem müködik. Pech.. Ottis blogján se volt meg a recept. Na vakargattam itt a fejem rendesen, mert most igazán be akartam tartani a dolgokat és recept után készíteni, erre tessék nincs recept. Hát nem pech???

Végül mázlimra meg Google barátom segítségével mégiscsak megleltem ugyanazt a receptet más oldalakon. Azért ugyanazt, mert emlékeztem egy csomó mondatra a Jamie Olivér oldalán olvasottakból. Így végül az este mégis meg lett mentve és én elkészítettem első olyan igazi pizzámat, amiből kettő készült, mind elfogyott azon melegében, és sóhajtózásokkal teli "jaj de finom, hű de finom, nagyon finom" és bónuszként "pfuuuuááájjj tuláj" megjegyzésekkel lett kitüntetve.  Igen, dagadt a májam rendesen :D

[caption id="attachment_2447" align="aligncenter" width="375" caption="pizza"][/caption]

Ahogy a mellékelt képen látható, tonhalas, hagymás, sonkás, sajtos, maszlinás finomság volt, ami mellé "Desperados" Tequilas sört fogyasztottunk.

És a pizza tészta receptjét még csak azért se másolom ide be... :D  De mégis...

Biztos ami biztos

Jamie Oliver Pizza dough:

• "1kg strong white bread flour or Tipo ‘00’ flour
or 800g strong white bread flour or Tipo ‘00’ flour, plus 200g finely ground semolina flour
• 1 level tablespoon fine sea salt
• 2 x 7g sachets of dried yeast
• 1 tablespoon golden caster sugar
• 4 tablespoons extra virgin olive oil
• 650ml lukewarm water"

vigyázat ez 6-7 pizzához való "anyag", én kb 250-300 g lisztből dolgoztam és 2 vékony  (ahogy szeretem) pizza jött ki belőle, amit a tepsi alján sütöttem meg (Megfordítottam a tepsit, és az alját beolajoztam, majd ide terítettem a tésztát, ne kérdezze meg senki, hogy miért, így volt kedvem rá. Magyarázat nincs, egyesek szerint csak hóbort) :D

No comments:

Post a Comment