Sunday 21 February 2010

Mazsolás, csokis kalács

Még a múlt hétvégén böngésztem át egy halom receptes újságot, amit anyukám szokott megvenni. Így jutottam oda, hogy leírtam magamnak vagy 10 féle étel receptjét, amit ki szeretnék próbálni. Egyik közülük a mazsolás csokis kalács.  Amibe persze kell narancshéjat is reszelni, és ettől olyan finom aromája lesz, hogy jaj csak na. A felolvadt csoki darabok sem semmik azért, na meg a mazsola is helyén van, és ha ez a vacak ler nem hátráltatna... biza mondom remek dolgokat tudnék készíteni :D mert még így is remek lesz. Elkészíteni könnyű, valami 15 perc az effektív munka vele, kezdve onnan, hogy "fogd meg a lisztet és mérjél ki fél kilót" egészen a "szeleteld fel" pontig. Sőt, eközben is lehet még egy emailt megnézni, míg az élesztő kicsit felfut.

Mazsolás, csokis kalács


Hozzávalók:

  • 500 g liszt

  • 1 kocka élesztő

  • 1 marék mazsola

  • csoki darabok (sacc per kb 25-30g étcsokoládét használtam, nagyobb darabokra tördelve, egy olyan nagy kockát)

  • 2 narancs reszelt héja

  • 1 kiskanál só

  • 1 tasak vaníliás cukor

  • 1 csuport langyos tej

  • 3 kanál olaj


Elkészítése:

Felfuttatjuk az élesztőt a tejben, majd a liszttel, cukorral, sóval, narancs reszelt héjával, vaníliás cukorral összegyúrjuk, a végén hozzáadjuk a mazsolát és a darabolt csokit. Másfél két órát hagyjuk kelni majd megsütjük.

Az eredeti recept szerint három egyenlő részre osztjuk, és összefonjuk. Na ezt én nem tettem meg, mérő lustaságból szerintem, de nem nagyon gondolkoztam miért. Az egészet belesuppantottam a vadi új tepsimbe és megsütöttem.

Amit módosítottam a recepten :D, hogy tettem bele még vagy két kanál narancs lekvárt is, és mikor már majdnem megsült, kiszedtem, megkentem a tetejét egy tojás+cukor keverékével, ettől szép fényes lett.

Annyira ízlett, hogy ezen a héten már másodszorra készítettem el :D



No comments:

Post a Comment