Saturday 20 February 2010

Képviselő fánk

A napokban egyik boltban kóricálva láttam meg a dobozba zárt bolti képviselő fánkot, és jutott eszembe, hogy ejsze ilyent én is tudok készíteni. Tudtam, hogy anyukámnak legalább 5 példányban megvan a receptje, és nekem is megvan valahol. Na az már kicsit nehezebb kérdés, hogy hol van meg. Megnéztem a receptes füzetemben, ott nem volt, mivel már nagyon nagyon rég készíttetem, akkoriban még nem dicsekedtem el ország világnak a gasztrókullináris élményeimet tehát itt sincs. Anyukámat este 10kor nem akartam felhívni, hogy most jött rám a képviselő fánk gyártás, így a googli és máris pattannak fel a receptek megoldás  látszott nagyon kézenfekvőnek.

Aztán hirtelen vezérelve gondoltam egyet s nagyot, benéztem Ottishoz és nem csalódtam... Ha nem kapok, akkor se csalódok, de valahogy éreztem hogy lesz nála képviselő fánk recept. És volt. Méghozzá Epres falatok címmel. S akkor neki is fogtam, készítettem képviselőfánkot.

Az Ottis blogján a tészta receptje ez volt:

"A tészta elkészítése: 12 kanál vizet 12 dkg margarinnal és egy csipet sóval egy edénybe összeforralunk. Közben 14 dkg lisztet folytonos keverés mellett belekeverünk. Addig főzzük, amíg keverés közben az edény oldaláról leválik a tészta. A tűzről levéve hozzáadunk állandó keverés mellett 5 tojást, egyenként. Ha nagyok a tojások és hígnak tűnik, akkor egy kevés liszttel lehet sűríteni. Sütőpapírral bélelt tepsibe dió nagyságú mennyiségeket rakunk (én zacskóba tettem a tésztát és onnan nyomtam a halmokat a tepsire) és előmelegített 200 fokos sütőben 20 percig sütjük. A sütő ajtaját ne nyissuk ki! (a fánk receptje Margit2 oldaláról származik, köszönet érte)"

Egy kicsit módosítottam, mert nem 12dkg margarint használtam hanem 15,6ot, mert ennyi volt itthon, így nem 12 kanál vizet adtam hozzá hanem 16,5-öt, a lisztnl is 20 deka lisztet pakoltam bele, mert megint ennyi volt egy papírtasak alján. Ja és nem  hanem 6 tojást, mert a tartóban ennyi volt, és azt mondtam magamban, hogy ha a többiből is nagyobb adagot tettem bele, egy tojással több is elmegy. El is ment, icipicit lágy lett a massza, legközelebb óvatosabb leszek. Ettől függetlenül nagyon szépen megnőttek, sőt, hát hogy is mondjam jobbak és gusztábbak lettek az elvártnál. Azon morfondíroztam, hogy az a hű de klassz Zanussi aragáz kályha mennyire jobban megsütötte volna...

2 comments:

  1. Ugy-e nem is kell mondjam, megint örülök, hogy nálam jártál és hogy találtál olyan receptet amire fájt a fogad :-)

    ReplyDelete
  2. Ugye nem kell mondjam, hogy a recept megint remek volt :D ... tényleg nagyon jók a nálad leírt kaják, szeretek onnan szemezni recepteket, ötleteket :D

    ReplyDelete