Tuesday 9 February 2010

Egyszerű kenyér recept



Megnéztem a videót és tényleg nagyon egyszerű. Amin azonban vakargatom a fejemet, hogy semmiféle hasonló minőségű edényem nincs. Mármint olyan amiben ezt kivitelezni is lehetne. Ellenben azon is töröm a fejem, hogy mind szerettem volna vásárolni olyan fedeles cserél edényt amiben akár ezt is  el lehet készíteni.

A hozzávalók listája egyszerű megtalálható itt angolul vagy alább magyarul :D

300 g fehérliszt
100 g teljes kiörlésű liszt
1/4 kiskanál szárított élesztő
1 1/2 kiskanál só
300 g víz

A videón látható módon kell elkészíteni.

Érdekes, hogy nagyon sokat kell hagyni... 12-20 óra között :D Na be kell szerezzek ehhez megfelelő konyhai divájszokat :D

6 comments:

  1. Szia VirsLee!

    Olvasva a bejegyzésedet, csak gondoltam adok egy ötletet. Amiben a kenyeret sütötte a muki, az nem cserép, hanem öntött vas. Sok cég gyárt ilyet, a Le Creuset (sajna ez a legdrágább), Brasserie, de az alábbi linken is találsz hasonlókat.
    Csak azért szólok, nehogy cserepet vegyél. A másik, hogy ügyelj, zománcozott legyen a belseje. Ha nincs lezománcozva, ne vedd meg, mert az kenyérsütéshez nem lesz jó - minden másra viszont igen. :-)

    http://www.edenyek.hu/index.php?route=product/category&path=671&page=1

    Üdv!

    ReplyDelete
  2. Nagyon jó fedeles zománcozott öntöttvasedényeket lehet kapni, több méretben is, a főtéren pl. a háztartási üzletben. A Polusban és Corában valamivel drágább ugyanaz, de van.

    ReplyDelete
  3. Főtéren? Tyű nem tudom melyikre gondolsz. Az egyetlen amit a főtér közelében tudok, az a Petru Groza :D útcában van, kicsit a román színház fele. Vajon az a bolt lenne?

    ReplyDelete
  4. Igen láttam, hogy öntött vas, csakhogy olyan cserépedényre amúgy is vágytam s gondoltam ez jó kifogás lenne :D Na de beszerzem akkor azt is ezt is. :D Köszi a tippeket!

    ReplyDelete
  5. szia, én megcsináltam, s egy sima, kisebb fajta tortaformában is szuper lett. egy sima fazék fedőjét használtam hozzá az első fél órára. a tortaformából még egyszerűbb is kiszedni, mert könnyű levenni az abroncsot, de szerintem bármilyen fémlábas megfelel.

    ReplyDelete
  6. A kenyeres filmecske nagyon tetszett. Csak azt akarom hozzáfűzni, hogy szerintem római tálban(cserépfedeles izé)tök kivitelezhető.
    Nagyon tetszik a blogod és szeretem, ahogy írsz.

    ReplyDelete