Monday 1 February 2010

Almás strudel

Na ez a bizonyos strudel, hogy miért strudel nem tudom, így volt a receptben és így mesélem el. Készítettem ilyent. Roppantul büszke voltam magamra megint emiatt. Mert úgy ahogy sikerült is. Kicsit jobban megsülhetett volna a közepe, de nem volt vészes, a teteje meg az alja nagyon szép lett. Az almás közepe meg nagyon fincsi. Elhatároztam, hogy a következőt nem fogom felcsavarni, hanem egyszerűen tepsibe egy réteg tészta, majd réteg alma, megint réteg tészta-ként fogom rakni, és sima almástésztát készítek belőle.



Csak a sütés előtti állapotról készült fénykép. Utána elfelejtettem.

Kell hozzá:

  • 250g liszt

  • 2 tojas

  • 3 evőkanál olaj

  • csipetnyi só

  • kevés liszt megszórni a nyújtólapot

  • sütőpapír


A töltelékhez:

  • 75g vaj

  • 75g prézli

  • 5-6 savanyú alma

  • fél citrom leve

  • 50g mandula

  • 50g cukor

  • 1 kiskanál fahéj

  • 2 zacskó vaníliás cukor


Mármint a recept szerint ez kell hozzá. Mert én sacc per kb tettem 280g lisztet, és utána talán még egy kicsit, ugyanis túl ragacsos lett a tészta, és ugye addig adagoltam a lisztet amíg kellett, majd kinyújtottam és a tölteléket belehelyeztem. Ami megint egy kicsit más volt mint itt leírva... Ugyanis 3 hatalmas almát pucoltam meg a magháztól és héjastól reszeltem meg, kis fahéjjal 4 kanál cukorral, 2 zacskó vaníliás cukorral kevés olvasztott vajjal (kb egy evőkanálnyi) és kb 2 kanálnyi prézlivel összekevertem,, tésztára helyeztem, nagy nehezen feltekertem és az egészet begurítottam a tepsibe.

Miután majdnem egészen megsült, megkentem a tetejét egy felvert tojással, amibe adagoltam egy jó evőkanálnyi cukrot. Na ez nagyot dobott az egészen, enélkül hiányos lett volna a süteményem.

Lévén, hogy egészen hamar elfogyott, az ízén nem találtam sok kivetnivalót és csak a tészta közepe volt kicsit olyan hmm hmm lehetett volna jobb is, én biza elkönyvelem a többi "tyű de finomat készítettem" dolgok közé :D

No comments:

Post a Comment