Tuesday 12 January 2010

Tortilla de Patatas V.2.0

Elkészítettem a Tortilla de Patatas másik verzióját, ami bevallom kezdettől fogva bizgerálta a fantáziámat. Olyannyira, hogy mikor először készítettem majdnem majdnem így fogtam neki, de végül azt mondtam betartom előbb a receptet, majd utána jön a kísérletezés.

Most fogtam magam és lereszeltem a nagy reszelőn 3 nagyobb krumplit. Ezután egy kicsit kicsavartam, mert túl vizenyősnek tűnt nekem, majd az egészet kicsit megsóztam. Kicsit jobban mint kellett volna nagy buzgóságomban... Ezután nagyon kevés olajat rajtam a palacsinta sütőbe és belezúdítottam a reszelt krumplit. Szépen leterítettem az egészet, fedőt is raktam rá, majd nekifogtam felverni a tojásokat. Most 4 tojást használtam fel, rántottaszerűen összekevertem, kicsit megfűszereztem, ezt is megsóztam (ez hiba volt :D, mert elsóztam egy kicsit), és mikor gondoltam... hogy na most, akkor belezúdítottam az egészet a palacsinta sütőbe, majd ismét lefedve hagytam, hogy süljön.

[caption id="attachment_2264" align="alignnone" width="500" caption="Tortilla De Patatas"][/caption]

Lassú tűzön szépen süldőgélt a Tortilla De Patatas második verziója, majd mikor úgy szemre ész nélkül elég keménynek tűnt a fedőt tartva egyik kezemmel ráborítottam a tortillát, majd a másik felével lefele visszacsúsztattam a palacsinta sütőbe és hagytam sülni tovább. Kicsit többet tartott így a kimondott tortilla sütés mint a múltkor, de kategorikusan hamarabb meglett mint elősütni a krumplit, majd utána tojást hozzáadni és elkészíteni a tortillát.

Azon gondolkozom még, hogy vajon milyen lenne főtt krumpliból elkészíteni  ugyanilyen módon?
Végül is a Tortilla de Patatas is egy rugalmas recept, ahány ház annyi féle képen készül, nagyjából az ember fantáziája szab neki határt.

No comments:

Post a Comment