Wednesday 6 January 2010

Lilakáposztás mega-csigák

http://ottisfoz.blogspot.com/ -rol

Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, 2,5 gr friss élesztő, 1 ek só, csipetnyi cukor, 1 ek vaj, 1 tojás, 1 dl tej, 1,5 dl langyos víz
A párolt káposztához: 1 fej reszelt lila (mert nekem ez volt itthon) káposzta, 4 evőkanál olaj, tetszés szerint kevés cukor, őrölt fűszerkömény, só, őrölt bors, citromlé
Plusz töltelék: reszelt füstölt sajt

Elkészítés: Ha a szokásos módon készítjük akkor, a tejet a cukorral megmelegítjük és beleszórjuk az élesztőt majd félre tesszük. A lisztet egy tálba szitáljuk, a felfutott élesztőt ráöntjük, hozzátesszük a tojást, vajat és a sót, majd tetszés szerint tehetünk hozzá még vizet is. Lágy és ruganyos tésztát gyúrunk, majd letakarjuk és kb. 1,5 órát kelesztjük. Ezúttal én az új vadonatúj kenyérsütő gépem dagasztóprogramjára hagyatkoztam. Csodálatos tésztát dagasztott nekem, nagyon elégedett vagyok vele!
Közben a káposztát megpároljuk és ízesítjük. A megkelt tésztát, ha kisebb csigákat akarunk, akkor két részre vágjuk és egyenként kinyújtjuk és töltjük. Ha pedig nincs sok időnk, mint nekem most akkor a teljes adagot ujjnyi vastagra nyújtjuk és rákenünk, annyi káposztát amennyit megbír, megszórjuk reszelt füstölt sajttal és feltekerjük. Kétujjnyi szélesre szeleteljük, kivajazott sütőlapra rakjuk, még egy kicsit kelesztjük és végül 200 fokos előmelegített sütőben szép pirosra sütjük. Langyosan a legfinomabb!

No comments:

Post a Comment