Friday 22 January 2010

Fiatalság, bolondság

Megint csak olvasok...

Junk food ban annoys teens: 'They can't control us'


és eszembe jut, hogy mennyire de mennyire idegesített amikor valamit le akartak "nyomni a torkomon". Amikor kimondták azt a szót, hogy kötelező... Amúgy a kötelező szó most is arra késztet, hogy szikrákat szórjak. Semmi sem kötelező. Csak meghalni. Minden valamit valami alapon működik. Minden egy választás. Választás volt az, ha mentem suliba és nem lógtam, mert beírtak hiányzónak ha nem jelentem meg. Valamit valamiért. De nem volt kötelező.Nekem anyukám soha sem mondta, hogy valami kötelező lenne. De volt a HA, és az AKKOR. Emiatt úgy éreztem, én választok.

Amikor meg választhattam, akkor választottam, hogy suliba megyek és nem lógok. Itt szúrta el az oszi... kiabált, hogy kötelező.. ellógtam. Ha azt mondta volna, kapsz egy hármast ha elmész... lehet nem megyek el. De a kötelezővel mindig éreztem, feladatom bebizonyítani, hogy nem. Ha vállalja az ember a következményeket, akkor semmi sem kötelező. Persze ez ilyen morgós filozófia.

Csak elgondolkodtam, hogy milyen válaszokat adtak ezek a 15-16 évesek. Nem is fogják fel, hogy mennyire fontos az ételek minősége, és miért is tennék? Annak idején engem se érdekelt. Mázlimra akkor nem volt ennyi vacak. Ott né, egy kifli, egy perec.

Valahol az egész rendszerrel van a baj.  Mondhatnám, hogy a szülőkkel, akik nem érnek rá, akik rohannak, hogy pénzt szerezzenek, akik a zsebpénzzel megvásárolják a saját gyerekeiket. Nesze fiam egyél valamit. De ők sem igazán hibásak. Hiszen rohanniuk kell, gürcölni, részleteket fizetni, divatot követni és mellette még kaját is adni annak a gyereknek???Nem mindenkinek van ideje állandóan főzni, és ezen témán rágódni. Három évesen a mekiben tartják a szülinapot, mert divat, mert a gyerekek oda és vissza vannak érte, ráadásul takarítani se kell utána

S csodálkozunk, hogy mindenféle betegség van.

Na nem tudom, nincs gyerekem... de valahol elgondolom, hogy ha egy gyerek otthon aránylag egészségesen eszik, akkor nem fog kiakadni egy zöldborsó főzeléken sem... mert ugye a példa ragadós. Persze, hogy nem fog mániákusan egészségesen étkezni, és imádni fogja a chipset, kólát szalmakrumplit. De azért inkább az döbbentett meg ami a cikkben szereplő gyerekek véleménye volt: "anyu otthon soha se mondja, hogy egyek rizst". Miért kell akkor annyira csodálkozni, hogy fel vannak háborodva?  Ha egyszer otthonról hozzák ezeket a rossz szokásokat...

Valahol jobb lenne tudatosítani az emberekkel. Nem kötelezővé tenni, hanem ésszel belátni,hogy ez jó, ez rossz...

2 comments: