Saturday 16 January 2010

Húsos rakott krumpli

Na elkészült a remekmű. Nagyon finom lett, és a fél tepsi el is fogyott. Ami érdekes, hogy hidegen is kimondottan finom. Valószínűleg holnapra lesz az "igazi", mikor kissé összeérnek az ízek.

A következőképpen "történt" ez a kaja...

Vettem 3 kisebb hagymát, apróra vágtam őket, nagyon kevés olajon icipicit  hagytam süldögélni, majd bele is dobtam a darált húst az egészbe. Azért tettem nagyon kevés olajat, mert a hús egy pirinkót kövéresebb volt mint általában venni szoktam, épp egy kicsit, és gondoltam ereszt az magának elég zsiradékot. Így is volt. Kicsit megsóztam, majd a legbanálisabb paradicsom pasztából (Regal) öntöttem bele egy adagot, szemre ész nélkül persze, másképp nem is lehet elképzelni :D

Ezután felöntöttem egy kis házi paradicsom lével (paradicsomos ízből soha sem baj ha még több van....) majd egy kevés sót is adtam hozzá, de csak óvatosan mert a paradicsom paszta és a lé is sós volt, majd hagytam amíg megfőtt a hús. Egy kevés vizet is adtam hozzá...

Egy fehér mártást is készítettem, valami maradék tejfölt, egy evőkanál margarint, 2 kanál lisztet meg egy kevés vizet összekevertem, találtam egy "zöldséges fűszerkeveréket", ami  mágikus zacskók mellé szokták adni, azt is belekavartam a fehér mártásba, majd tűzre tettem és összefőztem. Nem tudom minek kellett ez így, de a múzsa így diktálta, oszt akkor én így csináltam... Logikus nem?

Végül megpucoltam egy adag krumplit, olyan kilónyit, vagy picit többet, vékony szeletekre vágtam, és a tepsiben elhelyeztem egy réteg krumplit, erre kanalaztam a merítőkanállal a fehér szószból, majd egy réteget a paradicsomos szószból, megint krumpli következett, és megint szószok.

Így nézett ki mielőtt a sütőbe tettem volna...

[caption id="attachment_2293" align="alignnone" width="500" caption="husos rakott krumpli"][/caption]

[caption id="attachment_2294" align="alignnone" width="500" caption="Közeli kep"][/caption]

[caption id="attachment_2295" align="alignnone" width="500" caption="Rakott krumpli hússal"][/caption]

[caption id="attachment_2296" align="alignnone" width="500" caption=":D"][/caption]

No comments:

Post a Comment