Monday 18 January 2010

Murok főzelék

Hűűűűű na ez lesz ma ebédre. Olyan de olyan szorgalmas voltam a hétvégén, hogy ha tehetném mindkét orcámra csókot adnék.  Hát nem??? Hétvégén mindenféle finomakat főztem, még natúr  murok és almalé készítésére is volt időm. Igen ám, de falun szó jött a murokfőzelékről. Ez meg egy olyan valamit amit gyermekkoromban meg nem ettem volna a világ összes kincséért. Végül mégis egyszer megkóstoltam nagynénémnél, majd megkérdeztem anyukámat, hogy UGYAN BIZA te miért nem csinálsz nekünk ilyent :D :D :D

Jól kinevetett, mert kiderült, hogy éppen azért nem, mert a drágalátos leánygyermeke mindig húzta az orrát a murokfőzelékre, a legénység meg úgyis boldogabb volt bárminemű hússal... s akkor meg minek erőlködjön.

Mivel jól bevásároltunk murkot, egy adagot elcsentem a lének szánt adagból éskészítettem murokfőzeléket.. Na jó. Sárgarépa főzeléket. Pedig nem is sárga na!

Kell hozzá: murok, petrezselyem zöld, fokhagyma, olaj, tej+liszt az eresztékhez, só (vagy leveskocka, vegeta aki használ, én szeretem milyen ízt ad neki)

Elkészítése: nagyon egyszerű

A megpucolt murkot ugye felaprózom, a fokhagymát a fokhagyma törőn megtöröm. Az olajat tűzre teszem, bele a megtört fokhagymát, nagyon keveset hagyom, jóformán amíg felforrósodik, majd a felaprózott murkot is beleöntöm, kettőt hármat forgatok az olajon rajta, felöntöm vízzel és hagyom amíg puhára fő a murok. Menet közben dobigáltam bele 2 leveskockát, mert a mennyiséghez amit készítettem 1 nem volt elég. (majdnem egy kiló nyers murkot "elloptam").

Miután puha a murok, a tejet liszttel összekevertem csomó mentesre, majd a forrásban levő főzelékre öntöttem, kevergettem amíg besűrűsödött.

A házi ételkritikusom szerint nagyon finom lett, annak ellenére, hogy ez ilyen "szerecc vagy nem szerecc" étel, mert kissé édeskés lesz a muroktól, és van sok akinek ez nem jön be.

No comments:

Post a Comment