Sunday 3 January 2010

Cukor...

Most az ünnepek alatt, meg az utazás alatt figyeltem fel mennyi felesleges cukrot nyomnak magukba az emberek! Ugye szerencsére az édességet ritkán kívánom meg, olyankor egy két kocka csokival megelégszem. Nyáron egy fagyi és minden édesség igényem megoldva. Mióta rengeteget teázok inkább a sós ízre vagyok kiéhezve, időnként emiatt epedek például magért, amiről leginkább a sót szopogatom le élvezettel... Nah... de beszéljek csak a cukorról...

Spanyolországban való tartózkodásom alatt naná, hogy egy két nagyobb boltba is bementünk szétnézni. Itt bukkantam valamire amit nagyon szeretek: sűrített tej! Néha még vettem magyarországit amikor kaptam, mert itt bevallom soha nem bukkant a szemem elé. Valahogy valószínűleg elkerültem, ott meg ez volt az első amit megláttam. És drága se volt, ugyanis 1.99 euróért 1 kg ilyen sűrített tejet kaptam, konzervben.

Hazahoztam a "vadászzsákmányt", és mellé ráadásnak vettem egy kis flakont, amiről tudtam, hogy kávéba való, nagyon édes. A konzerves sűrített tejekről azt reméltem, olyan mint amit valamikor nagyon régen ettem: CUKOR NÉLKÜLI. Persze elolvashattam volna, hogy az összetevői között van "azukar", de nem tettem. A csalódás akkor ért, amikor kibontottam és megláttam a nagyon vastag, nagyon édes cukros sűrített tejet. Na ez is olyan kávéba való izé leginkább...

Megpróbáltam a leíráshoz tartva magam tejet készíteni belőle, és bevallom olyan édes lett, hogy majdnem émelyegni kezdett tőle a gyomrom. Nem értem egyesek hogyan tudják ezt megenni... Persze valszeg ők sem értenek engem, úgyhogy maradjunk itt ennyibe. Csak furcsa, hogy midnenféle ételt ennyire megcukroznak.... a gyereket ott is mindenféle cukros löttyel itatták, estére ilyen szörpi, délben olyan, na meg egy kis süti meg mackós süti meg keksz... valahol "normális", hogy a gyerkőc semmit nem akart enni a normális kajából... ha ott volt rengeteg gyümölcsük, és a narancsot is csak távolról nézték, a reggelire egy tányérra halmozott mindenféle gyümölcskockák készítményemet is felhúzott szemekkel nézték!

Na... csak erről a nagyon édes izéről jutott eszembe az is, hogy mennyi "felesleges" cukrot nyomunk mi magunkba emberek... mert a csoki tényleg finom, de az elfogyasztott csoki mennyiségének a nagy része felesleges. Iszunk mindenféle vacak üdítőket, rettentesen édes kenyérre kenhető izéket meg édes kekszeket, süteményeket stb. Hu brrr belegondolni is rossz mennyi édes van mindenütt!

A boltokban való sétakor is feltűnik mennyi polc van édes dolgoknak szentelve, ugyanis azok a polcok amelyeket általában érdektelenül kihagyom. Édességnek bőven elég egy két gyümölcsös joghurt, egy turó rudi vagy hasonló termék. Azt hiszem szerencsésnek mondhatom magam ... a kísértés óriási, könnyű nekem "ellenállni" mert ugye nem igazán érdekel...

No comments:

Post a Comment