Monday 4 January 2010

Krumpli pogácsa

Hát kérem meg kell dicsérjem magam... igen csak azért mert olyan jólesik :D Hogy én milyen ügyes vagyok! Hát csak úgy csodálkoztam a TEHETSÉGEMEN... kérem szépen ezt másképp már nem lehet nevezni, mingyá mingyá kinevezem magamat felelős fő konyhatündérré! Persze ilyenkor igyekszek SENKIT be nem engedni a konyhámba... ami mondjuk nem olyan nagy feladat, lévén, hogy a konyhám nem kicsi hanem MINI. Szóval itt is meg tudom védeni a főkonyhatündérségemet.

Történt régen, kint a réten, legeltek a nyuszikák.
Arra ment a róka kóma, adtak neki puszikát

ohh... na mindig elterelődik a figyelmem valahova! Igen ez is történt régen, de most arról akarok írni milyen remek krumpli pogácsát gyártottam csak úgy semmi perc alatt (na jó órát működtem ezen a feladaton...) jóformán maradékból.

Szilveszteri vacsora, ebéd mittudomén mert hülye órában volt elfogyasztva amúgy is, sült pulykacomb volt és krumpli pire. Másnap nézegettem a krumplit és valahogy nem volt kedvem enni belőle. De kidobni... ha arról szó sem lehet. Utálok kidobni ételeket, ha nincs megromolva, akkor inkább tartom a hütőbe hátha valami okos ötletem támad. És támadt. Azt mondtam magamba én biza valami remeket alkotok és lám lám... alkottam. Krumpli pogácsát.

Nem hivatalos bejegyzett név ez, mert arra már nem futotta sem időből sem kedvből, de mivel ez volt az első ami eszembe jutott amikor megláttam, hát ezt adtam neki.

Lehetett volna nevezni krumpli fasírtnak is, de minálunk a fasírt kicsi és kerek gombócok formájában "él", ezeket meg ellapítottam mert "nehogy sületlen maradjon"... (bezzeg a hús megsül sacc per kb annyi idő alatt, de a főtt krumpli meg liszt nem... női logika, mondom én hogy nem szabad rá alapozni!!!)

S akkor... kell hozzá:

  • Maradék krumplipre

  • tojás (én kettőt tettem bele)

  • liszt


  • egy kevés vegeta (nem egészséges de fincssssiii)

  • bors

  • fokhagyma

  • na meg a sütéshez PrezLee prézi, és még 2 tojás


A krumplit, lisztet, sót,vegetát és 2 tojást összekavartam és addig adagoltam a lisztet míg kézzel jól formálható, enyhén még ragadós tésztát nem kaptam. Hozzáadhattam volna a fokhagymát most, de elfelejtettem, így fél adag fokhagyma mentesen készült el, mire észbe kaptam. A masszából gombócokat formáltam, majd összelapítottam öket egy csöppet, megmártogattam tojásba, majd prézlibe forgattam és forró olajban kisütöttem.

No comments:

Post a Comment