Tuesday 12 January 2010

Káposztás csigák

Hát ez nagyon finom lett. Nem kell többet semmit se hozzá fűzni. Mint már említettem a formájuk volt zavarba ejtő, ugyanis első ránézésre a megolvadt sajttól nyálcsurgatóan darázsfészekre emlékeztetett, majd az első falat mindezt megcáfolta. Mázlijára nagyon finom volt, mert egyből elfelejtettem ezen csalódást.

Én biza bemásolom ide a receptet, méghozzá azért mert nagy gyagya módon nem jöttem rá, hogy kell direkt oda linkelni. A recept Ottis Blogjáról származik, ahol érdemes még körülnézni, mert nagyon guszta kaják vannak. Nem afféle malackodásos próbálkozások mint itt...Ottisnál "Lilakáposztás mega-csigák" néven szerepel, amihez természetesen nem lila káposztát, hanem sima zöldet használtam mert az volt itthon.

Hozzávalók

"Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, 2,5 gr friss élesztő (én szárazat használtam), 1 ek só, csipetnyi cukor, 1 ek vaj, 1 tojás, 1 dl tej, 1,5 dl langyos víz
A párolt káposztához: 1 fej reszelt lila (mert nekem ez volt itthon) káposzta, 4 evőkanál olaj, tetszés szerint kevés cukor, őrölt fűszerkömény, só, őrölt bors, citromlé
Plusz töltelék: reszelt füstölt sajt"

Elkészítése: a hozzávalókból (természetesen, hogy azokból, mert másképp nem  lennének hozzávalók) tésztát gyúrtam, majd meleg helyre tettem pihenni úgy másfél 2 órát. A szokásos bla bal, hogy úgymndjam... liszt belezutty edénybe, margarin belezutty, tojás, tejben felfuttatott élesztő és víz is belezutt és a többi apróság is, összegyúr, ha nagyon kéri még egy kis lisztel rendezzük a ragadósságot.

A káposztát meg külön ledinszteltem, fűszereztem.

Miután a tészta csodásan megkelt ketté osztottam, a felét kinyújtottam, ráterítettem a dinsztelt káposztát, reszeltem rá sajtot, az egészet feltekertem majd szeleltetem.  Miután a tepsiben elfektettem őket, gondoltam ártani nem árt, egy tojást felvertem és a tetejére kentem.

Előmelegített sütőben megsütöttem és annyira finom volt, hogy drága ebem, PrezLee kétszer mászott majdnem az asztalra, és próbált meg lopni belőle! Ilyent meg nem szokott csinálni :D

Következzenek a képek:











1 comment:

  1. Irto gusztak lettek:-)Es kosz, hogy kiprobaltad es orulok,hogy ilyen mutatosra sikerultek!

    ReplyDelete