Wednesday 14 October 2009

Paradicsomos spagetti szósz

Eszembe jutott a David Linch filmje,  a Twin Peaks és abból is egyetlen mondat. "it's happening again". Úgy igazán nem is emlékszem pontosan, de hát ha ez ugrott be, akkor most mondanám, hogy mittudom én a Dallas jutott eszembe? Ugye nem...

DSCF9831



És azért, mert ismét paradicsomos spagetti szószt készítettem, meg spagettit is és olyan finom lett, hogy NYYYYYYAAAAAAMIIIII. Minden viccet félre téve, 100% látszik és érződik, hogy ez a kaja kizárólag nekem készült, senki más emberfia nem fog enni belőle, mert azért lett ilyen finom. Kissé idegesítő, hogy ha netán készültem volna, hogy na most valami finom meglepit készítsek, biztos nem így jön ki. És bevallom ismét hasamra csaptam, szemre ész nélkül adagoltam mindent de becs szóra jó, hogy ültem, mert megroggyant volna a lábam olyannyira finom volt amikor megkóstoltam.

A következőket kutyultam össze: 2 hagymát (márcsak természetes, hogy megpucoltam, megmostam, majd felapróztam) kevés olajon (amit igen, a flakonból öntöttem, 2 löttyintés, előtte kinyitottam a dugót, majd löttyintés után gondosan visszazártam, és a helyére tettem, nehogy magamra öntsem az egészet, mert ilyenre is volt példa) megüvegesítettem, majd a (kiolvadt) darált disznóhúst kicsit olajon megpirítottam, majd az egészet nyakon öntöttem egy fél liternyi házi paradicsom lével. Közben vagy 4-5 ugyancsak nagyon fincsi házi paradicsomot forró vízbe mártottam, lehámoztam, felkockáztam és azt is a húshoz adtam. Vegetával szórtam meg, egy kiskanálnyival, és egy pici sóval is. Volt egy boros üvegben kb 1 dl bor, azt is bele öntöttem, de kizárólag azért mert volt. Majd, hogy nyugodtan tudjak mással foglalkozni, felöntötem egy jó fél liternyi vízzel, és hagytam közepes lángon főni.  Közben elkészítettem a bögrés sütiket, majd a spagettit is megfőztem, néha néha kevergettem. Ezután eszembe jutott, hogy mindenféle fűszert szórjak bele: oregánó, bors, fokhagyma por, még egy pici só, mert közben megkóstoltam a levét, és egy icipici őrölt köménymag.

Hagytam amíg jól lefőtt a leve, kb 3 teáskanálnyi lisztet összekevertem fél csupor vízzel, az egészet a húsra öntöttem és hagytam amíg összerotyogott. Két picike babérlevelet is tettem bele, de mikor már eloltottam a tüzet. Pár percet hagytam állni.

A tálaláshoz ugye a spagettire tettem a paradicsomos szószt, annak a tetejére tejföl híján egy pici joghurtot, arra egy kis sajtot reszeltem, na és icipici kechuppal díszítettem még.

DSCF9835



No comments:

Post a Comment