Sunday 18 October 2009

F.Nagy Angéla szakácskönyíró

A véletlen folyamán, ma későn ebédeltünk. Azt a bizonyos nagyon finom pulyka combot... És miközben eszegettünk azt hiszem, de biztos ebben se vagyok, a kolozsvári rádióban egy interjú volt F.Nagy Angéla szakácskönyvíróval. Nos kezdetben csak fél füllel hallgattam, mert szólt a rádió, majd szakácskönyv szavakra felcsillant a szemem (ki hitte volna!), majd nekifogtunk hallgatni mind a műsort... hát nekem nagyon tetszett F.Nagy Angéla hozzáállása a dolgokhoz, valahol olyan nagyon belevalónak éreztem, meg is jegyeztem a nevét tudjam megkeresni a könyveit.

Szerettem azt, hogy úgy megmondta a dolgokat... például, hogy nem az a tipikus nagymama, hanem az "ahogy esik úgy puffan", akkor mennek hozzá az unokák és az, aki pont oda akar menni. A legjobb "beköpése" az a 12 éves unokájáról volt, akire azt mondta, hogy "önjáró" :D Vagyis már elég nagy ahhoz, hogy sok esetben boldoguljon.

Volt humorérzéke az idős hölgynek minden esetre. Ezért is utána fogok nézni a receptes könyveinek.

Na még ezt azt utána olvastam és persze emelem kalapom :D

"A magyar gasztronómia nagyasszonya F. Nagy Angéla. Könyvei 2,2 millió példányban keltek el. Ma, 80. születésnapján is ír: családtörténetüket, egy fergeteges humorú dokumentum-kalandregényt." F. Nagy Angéla 80 évesen is ír

Gasztronauta - F.Nagy Angéla
Angliai kalandozás F.Nagy Angéla szakácskönyíróval

Ha kezembe akad valamelyik könyve tuti biztos nem fogok tudni ellenállni és megveszem :D

Ja és további "kutatásaim" alapján még két dologra bukkantam (itt)... :D ez olyan volt, hogy "jött az infó ha kell, ha nem", de persze jó, hogy jött, csak épp speciel nem eztán kutakodtam.

Ő volt Örkény István második felesége (1948-56 ), ezt a rádióból is tudtam, ellenben a másik két feleség nevét nem tudtam. Vagyis az első Gönczi Flóra (1937-41) és végül Radnóti Zsuzsa 1965-től.

Még egy rém praktikus dologról tudtam meg, hogy létezik, amiről ugye fogalmam se volt, hogy a Libinfó-n, vagyis a "Magyar Könyvtárak Internetes Tájékoztató Szolgáltatása" avagy:

"Olyan kérdése van, amelyre egy könyvtáros tudhatja a választ? Amelynek megválaszolása egy mai könyvtár illetékességi körébe tartozik?
Kérdezzen tőlünk!
"





No comments:

Post a Comment