Thursday 21 May 2009

Túrós gombóc

Túrós gombóc, vagy túró gombóc vagy tehéntúrós gombóc. Ki hogy nevezi. “ezer éve nem készítettem”, oszt tegnap rám jött a hoppárlé, és nem is teketóriáztam sokat, “seperc” alatt kész volt a gombóc.  Lehet magyarázatot igényel, de a seperc az igazán “semmi perc”-et jelent. Csak mivel olyan

gyorsan kész volt, hogy hosszadalmas kimondani a “semmi percet”, ezért lett a seperc.

Jó. Elég a “filozófiából” lássuk csak hogyan készül a gombóc…

A receptes füzetecskémbe, egyike a kevéske megtalálható recepteknek. Innen is látszik, milyen ritkán főzők. Aszongya, hogy köll hozzá:

* 1/2 kg. tehéntúró
* búzadara (gríz) amennyi elég ahhoz, hogy kézzel formálható legyen a massza.
* 2-3 tojás
* 2 marék cukor (hát mondjuk evőkanálnyi marék :D )

A recept szerint a tojás sárgákat a 2 marék cukorral és a tehéntúróval elkeverni, a tojás fehérjét habbá verni, majd azt is hozzákeverni a túróhoz, majd annyi grízet tenni hozzá míg formálható nem lesz.  Még ajánlott 3 kanál lisztet is belekavarni. Ezután bő, forrásban levő vízbe tesszük, de azelőtt a vízhez adunk egy picike olajat és egy csipetnyi sót. Miután a gombócokat a vízbe raktuk, lehúzzuk a tüzet és addig főzzük amíg a gombócok puhák nem lesznek. Pirított, cukros prézlibe (nem PrezLee-s :D)  hempergetjük a kész gombócokat.

Mint már mondtam, szeretek variálni. í�gy, vertem fel a tojásokat habbá, gondoltam lustaság fél egészség, csak összekevertem a cukorral, grízzel stb, nem 3 tojást tettem, csak 1-et, mert kb fél adagot készítettem, és a lisztet meg észre se vettem. Azt hiszem egy picikével több gríz csúszott bele, de sebaj, majd legközelebb óvatosabb leszek.

Tálalásként én személy szerint le szoktam önteni tejföllel (ha van) vagy joghurtal, és egy kicsike cukrot szórók a tetejére… nyami.

turosgomboc



Ja ez a kép már szerepelt a kutyás blogomon… és onnan jött az ötlet, hogy ugyan biza miért ne gyüjtögethetném a receptjeimet itt…

5 comments:

  1. Na ezaz első kommentelő vagyok, felavatom hát az oldalt!

    ismered a túrógombóc testvérét a lekváros gombócot? na szal az hasonló mint a túrógombi csak lekvár van benne, nálunk pl szilvalekvár, az is jó bár MINDIG csak az van, nagyon rég volt túrógombóc
    próbáld ki az is finom

    ReplyDelete
  2. A lekváros gombócot nem ismerem, de a szilvás gombócot igen. Csak az másképp készül mint a túrós.

    ReplyDelete
  3. az szilvás gombóc csak hirtelen nem jutott eszembe a neve :)

    ReplyDelete
  4. na látod de ötletet adtál :D mert én biza ki fogom próbálni a lekváros gombócot... végül is van lekváros derelye, miért ne lehetne lekváros gombóc is???

    ReplyDelete
  5. na ennek nagyon örülök egyébként csak mellékesen 3 napja irtam egy emailt jó lenne ha megnéznéd :D

    ReplyDelete