Tuesday 26 May 2009

Csirkepaprikás variáció

Azért variáció, mert ez igazából nem is igazi csirkepaprikás. A csirkének egyetlen alkatrésze van csak felhasználva méghozzá a legfinomabb!! A csirke cici!!!

Személy szerint a csirkéből a mellehúsát szeretem a legjobban. Tudja a fene, nekem úgy tűnik akkor sokkal kevesebbet prédálok. Így jóformán minden csirkehúsos étel az átváltozott csirke ciciből készült ételre.

Ez a csirkepaprikás "hülyére" egyszerű....

Kell hozzá:

  • hagyma

  • csirkecici

  • liszt+tej eresztéknek

  • só, vegeta, fűszerek

  • és piros paprika természetesen


Amikor van, nagyon szeretek zöldhagymából főzni is. Mivel hoztam faluról sokat, így természetesen zöldhagymát üvegesítettem meg, majd a nem túl nagy csirke mellett apró kis kockárka vagdostam, az olajra tettem és addig kavargattam ott amíg már fehér lett. Ezután szórtam rá kevés vegetát, felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje, majd kavartam rajta kettőt. Nem kell sokat főzni, hamar megpuhul a csirkehús, és mivel apróra van vágva, biztos meg is fő. Amíg a tüzön főtt a hús, összekevertem csomómentesre a lisztet és a tejet eresztéknek, majd mikor már a hús puha volt nekifogtam fűszerezni.

Hogy miért ekkor és nem máskor azt nem tudom megmondani, egyesek szerint az elején kell fűszeresni, mások szerint a végén, szerintem akkor amikor az embernek eszébe jut... Van pár fűszerem, néhányról nem is tudom, hogy mi. A cimke elveszett, így az alapszabályt betartva, szemre észnélkül dobigáltam ezt is meg azt is. Többek között szárított petrezselyem zöldet, nagy halom pirospaprikát, icipicike csipetnyi köménymagot, és valami fűszerkeveréket, amiről fogalmam sincs, hogy mi.  Ezzel is kavartam kettőt, majd felöntöttem az eresztékkel, és még hagytam párat rotyogni.

Próbálkoztam én is valami művészkedéssel...

Csirke paprikás


hihi... igaz, hogy eddig soha nem jutott eszembe a csirkepaprikást paradicsommal enni, de ma azzal ettem és még finom is volt.


Lehetett volna élesebb a kép, de nem lett...


más szögek:



dscf2512 dscf2509
dscf2508
dscf2515

4 comments:

  1. Szia!
    Jó az oldalad. Nézelődöm errefelé kicsit.:)

    ReplyDelete
  2. Köszönöm

    még nagyon friss :) remélem még jobb lesz idővel

    ReplyDelete
  3. Én is ilyesmi módon csinálom a tejfölös csirkepaprikást, mivel mi is nagyrészt a mellét esszük a csireknek. Aprókockás pörköltnek hívjuk:)
    Legközelebb, ha gondolod, próbáld ki az én módosításaimmal:
    ahogy a húst beletettem, egyet kavarok rajta és lehúzom a tűzről, majd ekkor szórom meg pirospaprikával. Aztán visszateszem a tűzre, és folyamatos keverés mellett (könnyen lekap!) megvárom, amíg magától ereszt egy kis levet a husi. Ennek, meg a jó sok hagymának köszönhetően lesz isteni sűrű szaftja.
    Tej helyett tejfölt használok a habaráshoz, és abba is teszek még egy kevés pirospaprikát, hogy még intenzívebb színe legyen.

    A fotók irtó guszták, sikerült kreatívnak lenned:)) Gratulálok hozzá;)

    ReplyDelete
  4. Jaj, lehet nem voltam egyértelmű, szóval miután levet engedett a husi, nyugodtan fel lehet önteni vízzel, annyi leve úgyse lesz hogy erre ne legyen szükség:)

    ReplyDelete