Saturday 30 May 2009

Kötözött hústekercs

Az úgy volt, hogy kint voltam falun. És rám tőrt hevesen a vágy, hogy főzzek VALAMIT. Na de, hogy ez a VALAMI mégis micsoda fogalmam se volt. Szilveszter előtt lévén elég sokminden volt felhalmozva. S akkor szétnéztem a hűtőbe.  Volt főtt murok a levesből, volt tojás, volt sajt, és őszintén már nem emlékszem pontosan mi. Lényeg az, hogy a tekercs ötletét egy újságban láttam. Igen ám de a recept itthon volt. Én meg otthon voltam. S akkor nekifogtam kutyulni.  Mindenfélét pakoltam bele ami ehető volt. A fejem előtt lebegett a kép. Így kell kinézzen. És megfeszíthettem volna magam, mert akkor se jutott eszembe mi volt írva a receptbe. Ezért improvizáltam.

Legközelebb dokumentálom...

A lényeg az, hogy a hagyományos töltött csirke és vegetáriánus fasírt közötti massza lett  a töltelékből. A csirkehúst szépen szeletekre vágtam majd finoman kipotyoltam, hogy nagyobb területe legyen. Ezután rápakoltam a töltelékből, összecsavartam és hogy egybe maradjanak (és ne is szaladjanak sehova), átlátszó fóliába tekertem és jól  megkötöztem őket.

dscf9562



Miután ezen kényes művelettel megalkottam a bondage-húsokat... hát kérem nagyon bűszke voltam a művemre, bár halvány fogalmam se volt ha ez ehető lesz vagy sem. Forrásban levő vízbe tettem a kis "csomagocskákat", majd hagytam őket lubickolni a "termálvízbe" egy ideig. Amíg gondoltam, hogy megfőttek.

dscf9568



Miután kihámoztam őket a nylon ruhából, hagytam egy picit meghülni és felszeleteltem. Ott hibáztam, hogy ezt egy nappal hamarabb kellett volna elkészítenem. Mert hiába volt kint nagyon hideg és tettem ki őket levegőzni...nem hűltek meg gyorsan. Langyosan szeletelve meg nem lettek a legszebbek a szeletek.

dscf9579



Az íze nagyon jó lett, kicsivel több sót tehettem volna bele, és elhatároztam, hogy még fogok készíteni efféle tekercseket. Másnapra értek össze az ízek. Erre elfogyott...

dscf9578

No comments:

Post a Comment