Friday 8 May 2009

Édes kotyvalék

Bevallom arra számítottam, hogy felfedezem a spanyol viaszt. Na nem is a spanyol viaszt, hanem inkább valami "hű de na ez igen életemben ilyen finomat még nem ettem" receptet találok ki, amire oszt kopirájtot meg védjegyet meg mindent rakok, mert ugye én találtam ki.

Hát erre rakhatok, tuti aki leutánoz nem fogja  eldicsekedni. Nem tudom eldönteni, hogy finom lett-e, vagy csak bolondítom magam. Ehetőnek ehető, PrezLee imádja. De PrezLee mindent imád ami az asztalról származik és elméletileg az én kajám. Szóval ez nem olyan ami valamit is garantál. Azt hiszem inkább az állaga, vagy nem tettem elég cukrot vagy tudja a fene. Szóval ilyen is van, ettől lesz a következő kaja érdekesebb és most mit tegyek ha kísérletezni szeretek? Még mindig jobb, hogy magamat és a kutyámat kínálom meg ezekkel a kotyvalékokkal előbb és ha nem sikerül akkor levonom a következtetéseket, és MAJD LEGKÖZELEBB kiáltással legrosszabb esetben lehúzom a wc-n az egészet.

Ezzel nincs ekkora vész. Csak télleg valami sokkal finomabbra számítottam.

Képekben mesélek:

Veszen az ember lánya egy jénai tálat (hogy nekem mennyire kell valami sütő divájszokat vennem!!!). Szétnéz a szekrényben és egy zacskó spagetti illetve egy zacskó vékony levesbetét között hümmögve kihalássza a levesbetétet: ez jó lesz alapon. Szór egy réteget a tálba.

dscf2399

elballag a hűtőhöz, megnézni mi van benne. Tej nincs..., tehéntúró van, joghurt van, tojás van. Remek.

Kiveszi a joghurtot... hmm kicsit vastag, sebaj hígitsuk csak fel vízel! Majd a kapott híg joghurttal leönti a tálban levő levesbetétet.

dscf2402

Tehéntúró kivesz, összekever 1 tojás (mint aki tudja mit csinál, csak semmi teketóriázás) 3-4 evőkanál cukorral és egy véletlenül megkerült vaníliás cukorral és egy kis grízzel. Persze a hagyományokhoz híven csak szemre ész nélkül adagolva.

Közben eszembe jut, hogy de jó lenne mazsola ebbe a kajába. De az épp nincs itthon. Sebaj, van gyümölcsös müzli. Jaj de jó! Máris valami modern  reformkaját készítek, vagy biot vagy okó, vagy valami hasonló, na ezt lehet ám kopirájtozni rendesen. Gazdag leszek, fát nevelek meg engem vigyen fel a padlásra rikkantok magamba és máris dörzsölgetem a kezem, hogy ha megnyerem a lottót ki se váltom a főnyereményt, hisz itt a reformkajám, Norbi az updét kajával elbújhat majd mellettem!

dscf2403

Ezután rásimítottam az egészre a fentebb említett túró keveréket. Majd még egy adag levesbetét következett, kevés joghurttal nyakon öntve, és ezután kukoricapehellyel szórtam meg.  És még egyszer míg végül a tetejére egy vékony réteg müzli került.

dscf2408

Valami csokis műzli akármim is volt, amivel kicsit megszórtam a tetejét. Így első ránézésre nem is volt csúnya. És mint már említettem, ehetőnek ehető. De ezzel nem fogok bekerülni a "na ilyen finomat még nem ettem" történelembe. Gazdag se leszek, ugyhogy marad a lottózás.

UPDÉT! hidegen nagyon finom. Reggelire ezt ettem, úgy lászik kissé össze kellett érjenek az ízek.

2 comments:

  1. ezek a kaják amúgy saját kitalálmányok?

    ReplyDelete
  2. saját kitalálmánynak is lehet nevezni, de általában szedett vetett, mások által valahol leírt ötletek kombinálása... aztán vagy sikerül vagy nem :D

    ReplyDelete