Tuesday 5 May 2009

Édes puliszka sütemény

Na megint rámtört a bolondóra és egy munkaszünetben teakészítés mellett tartottam egy gyors "seregszemlét". Megvolt minden ami az általam kigondolt puliszka süteményhez szükséges volt. Végül nem olvastam el egészen a receptet amit kaptam, és amiről már írtam itt: Puliszka sütemény

Hanem fogtam magam, és előkaptam egy tálkát amibe aludtej volt. Ugyanis 2 napja vettem tejet, és a melegben mintha savanyú lett volna. És ha már olyan akkor nem ittam meg, szépen egy tálba öntöttem, és éjszakára a konyhába hagytam... reggelre kész volt az aludtej. Tehéntúró még maradt a gombóckészítéstől, tojás van, cukor és máléliszt megint adott.

Kell hozzá:

  • 1 tojás

  • 3-4 evőkanál cukor

  • 3-4 púpos evőkanál túró

  • olyan jó fél liternyi joghurt, mondjuk a hígabb fajtából, ami helyett én aludttejet használtam

  • máléliszt ha jól saccolom olyan 15 deka


Persze az egyszerűség az fontos. Előkaptam egy jénai tálat, más kicsi amiben készíthettem nem volt. Belezuttyantottam a tojást, belekanalaztam a cukrot, túrót, majd nekifogtam és elkavartam az egészet. Közben fél kézzel kajtattam a máléliszt után, elhessentettem PrezLeet, ugyancsak fél kézzel (nem tudom miért, de akkor nagyon vagány dolognak tűnt) kinyitottam a málélisztes dobozt, és beleszortam szemre ész nélkül a málélisztet a masszába. Közben persze eszembe jutott, hogy ja az aludtejet is fel kell ám használni és azt is a tálba öntöttem.

Igyekeztem elkavarni egészen homogénre, majd a lerbe tettem. Egészen lassú tűzre. 2-3x megénztem, közben még dologozgattam, tettem vettem, majd egyszer csak majdnem majdnem kész volt. Ekkor eloltottam a tüzet, de még a tálat a lerben hagytam pár percig. Ezután kivettem és hát bevallom, majdnem a felét megettem. Igaz kicsi tálkában készült, de eszméletlen finom lett. Még csak hozzá se kell tennem, hogy "ahhoz képest milyen egyszerű".

Ime:

Édes puliszka sütemény



Mondjuk így formára nem a legétvágy regjesztöbb, ezen még kell dolgozzak, talán legközelebb jobban fog sikerülni. De az ize tényleg jó.

2 comments:

  1. jó kis blog lesz ez csak nehogy a virslee a prezlee rovására menjen ;)

    ReplyDelete
  2. Egyszer biztos elkészítem!

    ReplyDelete