Monday 25 May 2009

Bodzalé!!

Na előre bocsájtom, hogy bár nekem is egy halvány gondolat szintjén eszembe jutott, hogy ejsze jó lenne készíteni "bodza szörpöt" , de annyira már nem izgatta a fantáziámat, hogy mondjuk leszedjek egy marék bodzát, vásároljak egy halom citromot és még ki is mossak egy üvegkantát... szóval, olyan ábrándozás szintjén "jó lenne ha lenne... " de a kisujjamat se mozgattam annak érdekében, hogy legyen...

Ezért is ezt nem én készítettem... de bevallom azt is, hogy mikor megláttam, ahogyan gusztán a citrom karikák úszkálnak az üvegben... meggyűlt a nyál a számba. Így ha már lusta voltam készíteni, meg nem is jutott eszembe pontosan, hogy kell, megkérdeztem a szomszédasszonytól hogyan alkotta meg ezeket a gyönyörűségeket...

Bodza ital


dscf2489


dscf2490


Nekem is úgy rémlett, hogy hihetetlenül egyszerű, de azt hiszem pisztolyt tehettek volna a fejemhez, akkor se tudom értelmesen elmondani, hogyan kell készíteni. Igen, miután elmondta Iza, hogyan kell a dolgokat összekutyulni, csak annyit tudtam mondani, hogy jaaaaa igen, tényleg...


Szóval köll hozzá:




  • 1 marék bodza virág... lehetőleg ne az útszélről (*)

  • temérdek citrom

  • cukor (**)

  • víz


S akkor mint a képeken is látszik, a citromot karikára kell vágni, a vizet ízlés szerint megcukrozni, majd a kantába tuszkolni mindent... a rengeteg karikára vágott citromot, bodzát. Lefedni egy tányérral, és a napon hagyni, ott hamarabb elkészül. Ha jól emlékszem kb 2 nap alatt kész is.

Megj. avagy miért vannak a csillagok

* tippünk szerint (mert ezt is jól megbeszéltük ám), hogy az ideális az lenne, ha a bodza olyan tiszta környezetből származna, ahol meg se kell mosni a virágokat... na igen, álmunkba talán van ilyen hely.

**nem kell elsőre rengeteg cukrot tenni bele. Másnap meg lehet kóstolni és ha nem elég édes, akkor még kanalazni bele egy kicsit.

A bodzalét az Incsi mamája készítette!

No comments:

Post a Comment