Tuesday 8 June 2010

Spenóttal töltött csirke tekercs

A minap falun lapozgattam egy receptes füzetet, amiben egy nagyon jól kinéző csirkehúsból és spenótból készült, kirántott tekercs volt látható. Az anyu kertjében volt 2 tő spenót, ami nem elegendő egy rendes spenót elkészítéséhez, de gondoltam a töltelékhez pont megfelelő a mennyiség. Nem olvastam el a receptet, mert lusta voltam, de maga az ötlet volt az ami tetszett. Nekem nem jutott volna eszembe spenótot tölteni a csirke tekercsbe.

Így megfőztem a spenótot, majd hagytam jól lecsepegni, egy késsel össze vissza vagdostam, nem igyekeztem túl felaprózni sem. A húst kipotyoltam, kiterítettem, a közepére egy kis halom spenótot pakoltam, és egy vékony csík sajtot is, extra finomságként,  de mivel a szeletek apróbbak voltak, a tekercsek nem akartak össze állni. Mert ezután valahogy össze kellett volna fogni őket, mondjuk fogpiszkálóval, lisztbe, tojásba, prézlibe mártani és kirántani őket.  Gondoltam egyet és nagyot, a tekercseket egy zacskó segítségével tekertem fel, majd elhelyeztem egy előzöleg kevés olajjal meglocsolt jénai tálba (zacskó nélkül természetesen), majd 1 almát is felkockáztam, majd egy murkot is csíkokra vágtam, volt zöldhagyma azt is aprítottam bele  és egy lila hagymát is felvagdostam.

A mestermű még nem volt kész, mert vettem 6 tojást, egy kis telemiát lereszeltem, két-három kanálnyi lisztet, kevés sót, jól összekevertem az egészet és leöntöttem a jénai tálban sorakozo összesen 4 tekercset. Majdnem elfelejtettem, előzőleg egy kis prézlit szórtam ezekre. Előmelegített sütőbe toltam, majd hagytam elég sokat.

Érdekesen finom lett, de azt hiszem kell hagyni egészen holnapig és holnapra "érnek" össze igazán az ízek. Minden esetre különleges étel.

sutes elott



1 comment: