Thursday 3 June 2010

Karfiol leves

Ma rájöttem mennyire öreg vagyok! Lejárt a jogsim. Persze a magam védelmére hozzáteszem nagyon fiatal (szemtelenül fiatal) voltam amikor levizsgáztam. Az érettségi helyett én erre tanultam veszettül :D. Ennek következtében elmentem a rendőrségre és hazafele jövet ugye betértem egy turkálóba. Nem akartam venni semmit, de végül leltem 2 szoknyát aminek nem bírtam ellen állni... Így hazahoztam, és magamban morfondíroztam, hogy ejsze megint bűnöztem és olyasmit vettem amire nem kimondottan volt szükségem.

Hogy csökkentsem a bűnömet, gondoltam főzők valami finom levest. Mivel nem volt nagy a bűn, ez is elég volt kiengesztelni az amúgy se haragos embert :))) Ha mondjuk sokkal többet költök, akkor természetesen FLEKKENNEL kezdem, mert a hús mégiscsak hús :D, de jelen esetben egy leves is megtette.

Betértem a közeli zöldségeshez és murkot akartam venni, majd megláttam egy gyönyörű karfiolt, így azonnal döntöttem, karfiol levest készítek. Persze a murkot is megvettem, mert azt is tettem a levesbe. Így olyan aranyosan tarka lett, nem csak a szokásos fehér.

Az elkészítése meg röhelyesen egyszerű: megpucoltam és apróra vágtam egy hagymát, kevés olajon megüvegesítettem, majd a murok egy részét is felapróztam, azt is az olajra dobtam, a többit meg lusta voltam felvágni, így hosszúkás nagyobb darabokban dobtam az edénybe. Majd a megtisztított karfiolt is beletettem, felöntöttem vízzel, kevés sóval és egy leveskockával ízesítettem, hagytam főni és a végén egy kis eresztékkel felöntöttem.

Rájöttem, hogy rengeteg levest lehet így készíteni, mindegyik finom lesz nagyon.

És természetesen a levesért cserébe megbocsájtották, hogy költekeztem :D

No comments:

Post a Comment