Tuesday 15 June 2010

Diéta

Komolyan mondom, engem nagyon idegesít ez a tej-dolog. A hétvégén is ettem fagyit (boltit) és a vége az lett, hogy előjöttek a pöttyeim. A tegnap meg nagyon mérges lettem és eldöntöttem, hogy nem fog ez a vacak allergia leverni a lábamról és biza nem fogom mellőzni azokat az ételeket amiket nagyon szeretek. A joghurtokkal van nekem nagy "bajom", a tej ha pótolni kell nem olyan tragédia. Bár azt is szeretem inni, de le tudok mondani róla, főzéshez meg használhatok mindenféle hikimiki rizs, zab, szója akármiket. Tejszínt is lehet pótolni növényi tejszínnel, találtam a Metroba, és a vaj helyett a margarin is megteszi jelen esetben. De a tejföl és a joghurtra nincs más megoldás.

Így tegnap megmutattam én magamnak, hogy ki az erősebb, és biza bekanalaztam egy jó nagy adag tejfölt. Annyira jól esett a savanykás íz, hogy képtelenség ettől kiütni. Ha meg igen, akkor addig fogom enni, míg a kiütések megunják. A jó hír, hogy a tejföl egyelőre nem igazán "izgatta" a pöttyeimet, nem jelent meg egy se új, a régiek se viszkettek jobban mint eddig.

Tejet egyelőre nem ittam, és azzal még várok, és nagyon remélem, hogy az ilyen savanyított tejtermékek nem okoznak bajokat.

Hja... szétnéztem a monostori DM-ben, ami a "Big"-ben található és egyelőre ott láttam a legolcsóbb szója, árpa és rizstejet. Kicsit kellett keresgélnem, de a bejárattól balra van, rögtön a fal melletti polcnál. Egyelőre nem vettem, mert van még vagy 2 liternyi más boltokból.

A vanília ízű levesen titkára is fény derült, ugyanis abba az eresztékhez rizstejet használtam, aminek az oldalán írta, hogy vanília is van benne. Bár a dobozon nem írta, hogy "vanília ízű".

3 comments:

  1. Mar epp akartam irni, hogy a zsiros hazi tejet en sem birom, a tejszint es a vajat sem, de a joghurttol es turotol semmi bajom. Ugyhogy van remeny...
    Problakozhatsz egy csalantea kuraval, az szepen kitisztitja a szervezetet.

    ReplyDelete
  2. meg is vettem egy doboz csalánteát! Kicsit fura az íze, de kimondottan az első két korty volt az. Utánanéztem a neten, rengeteg jó dolgot mondanak róla, úgyhogy most csalán teázom :D

    ReplyDelete
  3. Egeszsegedre! Azert tul sokat ne igyal naponta, mert az nem jo.
    En egy fel eves kuraval meg is szabadultam (remelem orokre) a kiutesektol. Es a csalan nem csak teanak jo, lehet belole levest, fozeleket, salatat es meg sok mast fozni. Es szerintem az ize sem rossz.

    ReplyDelete