Monday 7 June 2010

Karalábé leves

Leves szezon van minálunk! Ma elballagtam a zöldségesig és bevásároltam. Vettem hagymát, karalábét, banánt, paradicsomot, 2 barackot, murkot és zöld paszulyt. Mára karalábé levest terveztem.

Kicsit másképp készítettem mint eddig, de alig érződik a különbség. Egy enyhe savanykás íze van, de valahogy mintha kellemesebb lenne az íze. Ugyanis nem használtam tejet, helyette volt valami joghurt és az eresztékbe ebből tettem egy keveset. Kissé izgulok ezzel a tej dologgal, mert elég rossz ha nélkülöznöm kell a tejet, de remélem csak a kecsketejjel van bajom. Ugyancsak remélem, hogy a többi tejterméktől nem kell megválnom (joghurt, tejföl, sajtok, tejszín), mert az lesz igazán csak muris dolog.

Most egy ideig igyekszem nélkülözni a tejet minden formában, amit fogok venni az a tejpor, mert szerintem az már annyira "műanyag", hogy nem is tej. Aztán kiderül ... vagy beborul de remélem mégsem.

A karalábékat megpucoltam csíkokra vágtam, 2 murkot is megpucoltam és felszeleteltem, egy fazékba vizet tettem főni, egy (ugyancsak megpucolt) hagymát a vízbe raktam, 2 leveskocka, de ez helyettesíthető sóval is, majd bele a zöldségeket és hagytam amíg puhára főttek. Az eresztékbe tettem kevés lisztet, kicsi joghurtot és végül vízzel hígítottam fel, bele öntöttem és hagytam ezzel is lobbanni egy párat.

Holnapra is marad, de holnap már odateszem holnap utánra a füstölt csontos paszuly levest.

No comments:

Post a Comment