Thursday 17 June 2010

Gyömbérgyökér

Van nekem valahol egy gyömbéres hús receptem, elő kell szedjem. Ma voltunk valami új internet szerződés után érdeklődni, közben meg betértünk egy boltba is, és eszembe jutott milyen rég nem ettem semmi gyömbérest.

Persze valahol bosszant, hogy nem eszünk eleget, legalábbis jelenleg nem esszük meg azt a mennyiséget amennyit kedvem lenne főzni. Így természetesen nem főzők, amíg el nem fogy ami van. Persze a gyömbérgyökeret hazahoztam, és most várjuk fogyjon el a paszuly leves, utána meg elkészítem a gyömbéres husit.

Hja mustáros májat is szeretnék készíteni, meg (majdnem azt írtam, hogy konipidás vagyis) karfiolos tekercset, meg karfiolos laskás szuflét, meg képviselő fánkot, és még kilencvenkilenc receptet.

Azt nem is merem elmondani, hogy be kell szerezzek magamnak valami olyan tepsiket, amelyben mélyedések vannak, mert egy magazinban, amit a fogorvosi rendelőben való várakozáskor lapoztam, egy remek ötletet láttam: mindenféle salátákat, meg egyéb ételeket ilyen kis ehető "tálkában" szolgálták fel. Eszméletlen mennyire mutatósak voltak.

Közben a monostori DM-be is benéztünk, vettem egy zabtejet meg egy rizstejet. Azt írja rajtuk, hogy nem édesített, aminek örvendek. Na persze annak már nem annyira, hogy ennek ellenére továbbra is édesek :D

A zabtej kissé fura ízű, de egyáltalán nem kellemetlen számomra, a rizstejjel elég jól  elvagyok mondhatom.Úgy néz ki a sós ételekben használhatok majd joghurtot, vagy tejfőlt, na meg van egy doboz növényi "tejszínem", még nem bontottam ki, de ezen is írja, hogy nem édesített, és azt is, hogy krémek szószok elkészítésére alkalmas.

Van egy doboz So Good névre "keresztelt" szója tejem. Na ennek meglepő az íze. Jobban mondva az utóíze. Belekortyoltam, minden oké, majd miután abbahagytam az ivást egy olyan íz keletkezett a számban, mintha a gumijavítónál megnyaltam volna a gumiport. Rémes egy mellék íze volt. Nem hagytam magam, megkóstoltam másodszor is, amíg ittam, minden rendben, ahogy elvettem a számtól hú brrr íze lett. Még megvan a fele :D Most lehet leszek olyan mazochista, hogy mégcsakazértis megiszom, de az is lehet, hogy megpróbálom valami kajába elsütni, hátha akkor elvész az íze.

No comments:

Post a Comment